וורן באפט: "קנינו מניות ביום שישי ונקנה גם היום"

באפט בראיון ל-CNBC: "גוש האירו יצליח לפתור את בעיותיו אבל יהיה בדרך 'כאב'. אני מבין את תוצאות הבחירות מכיוון שקשה לשכנע אנשים להמשיך עם תוכניות צנע כואבות" ■ "פייסבוק אינה בועה"

וורן באפט מעניק היום (ב') ראיון מקיף לרשת CNBC. באפט אמר בין השאר בראיון כי הוא מאמין שגוש האירו יצליח לפתור את בעיותיו אבל יהיה בדרך "כאב". "אני מבין את תוצאות הבחירות מכיוון שקשה לשכנע אנשים להמשיך עם תוכניות צנע כואבות", אמר.

"אנחנו ממשיכים לאסוף מניות של שתי חברות אמריקניות הנמצאות בפורטפוליו של ברקשייר האת'וואיי ואם היום הן יירדו אנחנו נמשיך לקנות", אמר באפט וסירב למסור את שמות המניות.

על רקע הירידות האחרונות בשווקים אמר באפט כי הוא מנצל את ההזדמנות כדי לאסוף סחורה: "קנינו מניות ביום שישי ואנחנו נקנה מניות גם היום".

באפט חזר שוב על השקפתו כי השקעה בזהב היא ספקולטיבית. "זה נכון שערך הכסף יילך ויישחק עם הזמן ולכן צריך למצוא השקעות נכונות על מנת לשמור על ערכו הריאלי ולהרוויח אולם הזהב הוא לא התשובה. יש הרבה פחד בקרב המשקיעים היום אבל צריך לחפש את החברות הנכונות ולהשקיע בהן".

ברקשייר האת'וואי פרסמה בסוף השבוע את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012 ומהם עולה שהחברה הכפילה את הרווחים שלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד וזאת הודועת בעיקר לביצועים של חברות הביטוח שבבעלות החברה שנאלצו להתמודד בשנה שעבר עם מספר רב של תביעות בגין אסון הצונאמי ביפן. הרווח של החברה ברבעון הראשון של 2012 עמד על 3.25 מיליארד דולר שהם רווח של 1,966 דולר למנייה לעומת רווח של 1.51 מיליארד דולר שנרשם ברבעון המקביל אשתקד שמהווים רווח של 917 דולר למנייה.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2012 עלה ל-2.67 מיליארד דולר שמהווים רווח של 1,615 דולר למנייה א' של החברה, לעומת צפי של אנליסטים לרווח תפעולי של 1,780 דולר למנייה. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2012 עלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-38.15 מיליארד דולר. החברה סיימה את הרבעון הראשון כשבקופתה כ-37.83 מיליארד דולר - 500 מיליון דולר יותר ממה שהיה לחברה בתחילת השנה.

בנוגע להנפקת פייסבוק אמר באפט כי "לא מדובר בבועה אבל אני לא משקיע בחברות שאני לא יכול לדעת היכן הן יהיו בעוד עשר שנים. עם חברה כמו קוקה קולה למשל אני יכול לדעת שבעוד 10 שנים היא תהיה רווחית יותר ולא יהיו בשטח שלה שינויים מאוד משמעותיים".