עקב קריסת שרתים: רשות המסים תצמצם מידע על נדל"ן

שנתיים אחרי שפתחה בקול תרועה רמה לציבור את מאגר עסקאות הנדל"ן שלה, רשות המסים תצמצם את המידע הניתן לציבור באתר האינטרנט שלה למשך שבוע בכל חודש

שנתיים אחרי שפתחה בקול תרועה רמה לציבור את מאגר עסקאות הנדל"ן שלה, רשות המסים תצמצם את המידע הניתן לציבור באתר האינטרנט שלה למשך שבוע בכל חודש. כך נודע ל"גלובס".

נזכיר כי בעקבות תחקירי "גלובס" ועתירה של ד"ר דני בן-שחר מהטכניון וד"ר אפרת טולקובסקי מאוניברסיטת תל אביב, שהוגשה לפני שלוש שנים על-ידי עו"ד אורה בלום, פתחה לפני שנתיים רשות המסים לציבור מאגר מידע אינטרנטי המאפשר קבלת מידע על מכירות של זכויות במקרקעין לפי חתכים שונים, לרבות מחיר, אזור גיאוגרפי וגודל דירה.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כשבועיים קרסו שרתי האינטרנט של רשות המסים ביום האחרון שבו ניתן היה לדווח ולשלם דוחות מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים. ככל הנראה, כתוצאה מהעומס הרב, הוחלט ברשות המסים שלא לאפשר לציבור לבצע ניתוחים רוחביים במערכת מידע הנדל"ן בין 15 ל-19 בכל חודש.

מדובר בחמישה ימי עבודה במהלכם לא יהיה ניתן לקבל נתונים באתר שכתובתו https://www.misim.gov.il/svinfonadlan2010/ על דירות שנמכרו לפי מחיר, מספר חדרים, תאריך וכד'.

דוברת רשות המסים אישרה היום (ב') את הפרטים.