ליהמן נוסח אירופה? מחירי הדירות בספרד ירדו 12% בשנה

מחירי הדירות בספרד ירדו בכ-12% במהלך 12 החודשים החולפים ■ יש לציין כי מדובר בצניחה של יותר מ-30% במחירים בהשוואה למחירי הדיור בספרד בשנים 2004-2005

מחירי הדירות בספרד ירדו בכ-12% במהלך 12 החודשים החולפים - שיעור שנתי המזכיר בחדותו את התנהגות מחירי הנדל"ן במדינה במהלך השנים 2007-2009. יש לציין כי מדובר בצניחה של יותר מ-30% במחירים בהשוואה למחירי הדיור בספרד בשנים 2004-2005.

כאמור, בתקופה האחרונה סובלת המערכת הבנקאית בספרד ממשבר אמון, שהתגבר לאור הדיווחים כי הבנקים במדינה הן הדורשים הגדולים ביותר להלוואות ששיחרר הבנק המרכזי האירופי (ECB) בחודשים דצמבר 2011 ופברואר 2012, לטובת עידוד הזרמת האשראי בשווקים.

מחירי בתים בספרד / מתוך אתר: businessinsider
 מחירי בתים בספרד / מתוך אתר: businessinsider

אנליסטים באירופה חוששים כי ספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה, תחויב לפרוס מחדש את חובותיה ולאלץ את בעלי האג"ח הספרדיות לספוג "תספורת" של 50% על אחזקותיהם.

היום גם נודע כי ממשלת ספרד מתכננת להלאים את בנק Bankia, הבנק השלישי בגודלו במדינה מבחינת היקף הנכסים, תוך הזרמת מיליארדי אירו של כסף ציבורי לבנק. מיד לאחר ההודעה בנושא, רודריגו ראטו, יו"ר הבנק ולשעבר יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, התפטר מתפקידו מהבנק, שקם ב-2010 על בסיס מיזוגם של 7 בנקי חסכונות בספרד.

"נשקול להזרים כסף ציבורי לבנקים, אם נידרש לכך", אמר ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי. "אם זה מה שיציל את המערכת הפיננסית, לא נפסול השקעה של כסף ציבורי, כמו שכל מדינות אירופה עשו".