רשת מחסני להב נערכת לפתיחת 5 סניפים נוספים

בחברת דן, שרכשה את הרשת ב-2010, טוענים כי ההתרחבות התמהמהה בשל עיכוב בהיתרי הבנייה ■ שותף בדן: "במדדים שקנינו את הרשת, קנינו במחיר טוב"

מעט יותר משנה וחצי אחרי רכישת רשת מחסני להב על-ידי חברת האוטובוסים "דן", מתברר כי התוכניות הגדולות שהיו לחברה לפיתוח הרשת מומשו באופן חלקי. כעת מקדמים ב"דן" תוכנית לפתיחת 5 סניפים נוספים בתוך כ-15 חודשים.

אחד הסניפים ייפתח בקניון באר-שבע המצוי בבנייה (4,000 מ"ר), זאת לאחר שרשת שופרסל חזרה בה מהסכם לפתיחת סניף בקניון. סניפים נוספים צפויים להיפתח בקניון העמקים בעפולה (2,500 מ"ר), ברחוב כהנמן בבני-ברק (2,500 מ"ר), בחולון - על מגרש של חברת דן (5,000 מ"ר), ובבת-ים (2,500 מ"ר) יוקם סניף נוסף על מגרש של חברת האוטובוסים.

לדברי עמיקם בן-צבי, שותף בחברת "דן" ומנהל הפעילות, מועד פתיחת חלק מהסניפים תלוי בקבלת היתרי הבנייה.

חברת דן רכשה את רשת מחסני להב בספטמבר 2010 מידי אלי להב תמורת כ-100 מיליון שקל. בעת הרכישה מנתה הרשת 10 סניפים, ומחזור מכירותיה השנתי עמד על כ-350 מיליון שקל. קודם לכן רכשה חברת "דן" מינימרקט סמוך למעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב.

לאחר הרכישה הצהירה חברת "דן" כי תשקיע 55 מיליון שקל בפתיחת 10 סניפים נוספים בתוך שנה עד שנה וחצי. בן-צבי מסר בשעתו כי לחברה יש מיקומים סגורים לפתיחת 8 סניפים בערים רמת-גן, בני-ברק, באר-שבע, פתח-תקווה, טבריה ותל-אביב, אלא שלמרות חלוף הזמן, אף אחד מסניפים אלה לא נפתח.

תחת זאת פתחה החברה לפני חודשים אחדים סניף באזור התעשייה בנתניה אשר נרכש מקו-אופ ישראל, ובשבוע הבא היא צפויה לפתוח סניף קטן (800 מ"ר) בקריית-ים, שיביא את הרשת ל-13 סניפים.

- עסקת רכישת מחסני להב לא הייתה טעות?

בן-צבי: "אם תשוו חברות שהנפיקו בבורסה כמו ויקטורי וכמעט חינם, הם מכרו בבורסה במחירים הרבה יותר גבוהים ממה שאנחנו קנינו. בואו נדבר ב-2016 ותראו מה קורה לנו".

- תוך כמה זמן תכננתם להחזיר את ההשקעה?

"בערך 8 שנים".

- ותוך כמה זמן זה יקרה נכון להיום?

"זו השקעה מתגלגלת. יהיה קשה לבחון את ההשקעה בנפרד, כי נוספים סניפים, ואנחנו מגדילים השקעות. במדדים שקנינו את הרשת, קנינו במחיר טוב, ואנחנו עומדים בפרמטרים שהצבנו לעצמנו ברמת המכירות והרווחיות".

- השוק קשה?

"ודאי שהשוק קשה. אנחנו בוכים ומרוויחים. התחרות קשה. צריך להיזהר".