מנהיג השמאל ביוון: ההתחיבויות ל"טרויקה" - בטלות

פוליטיקאים בכירים בגרמניה הזהירו את יוון עקב ההתבטאויות במדינה לאחר הבחירות כי אם היא לא תמלא את התחיבויותיה ל"טרויקה" בנוגע לקיצוצים וצעדי הצנע היא לא תקבל סיוע

פוליטיקאים בכירים בגרמניה הזהירו היום (ג') כי אם יוון לא תמלא את התחיבויותיה ל"טרויקה" בנוגע לקיצוצים וצעדי הצנע היא לא תקבל סיוע. זאת, לאחר הבחירות ביוון בהן קיבלו את מרבית הקולות מועמדים המתנגדים לתוכנית החילוץ האירופאית.

ראש קואליציית השמאל ביוון, שהרוויחה את המקום השני בבחירות השבוע עקב אמון הציבור היווני המתנגד לצעדי הצנע, אמר היום כי ההתחיבויות של יוון תחת הסכם החילוץ של ה"טרויקה" (האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי) בטלות.

בתור הכלכלה הגדולה באירופה, גרמניה תרמה את הנתח הגדול ביותר בעסקת החילוץ היוונית שנועדה למנוע מהמדינה עמוסת החובות לקרוס. "יש לכבד את ההסכמות. אני לא חושב שאפשר או שצריך לדון בכך מחדש", אמר מרטין שולץ, נשיא הפרלמנט האירופאי. פוליטיקאים גרמנים נוספים התבטאו בנוסח דומה.

על יוון להעביר בפרלמנט סבב קיצוצים נוסף בחודש הבא על מנת לעמוד ביעדים של ה"טרויקה". אולם, חוסר הבהירות סביב המצב הפוליטי במדינה לאחר הבחירות, כאשר אף מפלגה לא הצליחה עדיין להרכיב קואליציה, מעלה שאלות רבות בנוגע ליכולתה של יוון לעשות כן.