ג'רמי לוין מתחיל לעבוד: חילופי בכירים בצמרת טבע

קווין בוצ'י, סגן נשיא האחראי על מוצרים גלובליים, ולזלי ראסל, שהיה אחראי על מערך המו"פ, פורשים ■ ד"ר מייקל היידן מונה לראש מערך המו"פ

ג'רמי לוין, המנכ"ל הנכנס של טבע, מוביל מהלך של שינויים בצמרת החברה. טבע הודיעה אמש על פרישתם של 2 בכירים ומינויו של ד"ר מייקל היידן לראש מערך המו"פ (מחקר ופיתוח) של החברה ולמדען הראשי שלה.

מדובר במינוי ראשון של לוין ויש בו משום הצהרת כוונות. עם ההכרזה על מינויו של לוין למנכ"ל בדצמבר האחרון הציפייה הייתה שהוא יחזק את המו"פ של טבע ויכין אותה לעידן שאחרי תום תקופת הפטנט של הקופקסון, תרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה אשר אחראית, לפי הערכות, לכשליש מהרווח הנקי שלה.

מינויו של לוין במקומו של שלמה ינאי מתבצע החודש, לאחר תקופת החפיפה בין השניים. 2 הבכירים שעל פרישתם הודיעה אמש טבע הם קווין בוצ'י, סגן נשיא האחראי על מוצרים גלובליים, ולזלי ראסל, שהיה אחראי על מערך המו"פ.

כאמור, ד"ר היידן, מאוניברסיטת בריטיש קולומביה שבקנדה, יוביל מעתה את המו"פ בטבע. הוא מתמחה בגנטיקה ורפואה מולקולרית. בהודעת טבע נכתב כי להיידן "ניסיון עשיר בפיתוח תרופות - מזיהוי שוק המטרה דרך כל שלבי הפיתוח ועד הגשת הבקשה לאישור בקרב הגופים הרגולטורים".

לוין מסר בהודעה של טבע לתקשורת כי היידן "מביא לטבע מומחיות עולמית וידע מדעי וקליני, יחד עם ידע מעמיק בפיתוח תרופות. הגישה החדשנית שלו ויכולות ההנגה החזקות שלו הופכות אותו לנכס חשוב לטבע".

היידן הקים בעבר מספר חברות ביוטכנולוגיה כגון NeuroVir, Xenon או Aspreva.