דריכות בבורסה: עונת הדוחות הכספיים מעבירה הילוך

טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בבית ההשקעות פסגות, בתחזית לקראת עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2012 ■ לטבלת קונצנזוס תחזיות הרווחים של "גלובס" ופסגות

"התוצאות של הרבעון הראשון יושפעו מהאטה בקצב צמיחת הפעילות במשק המקומי ובעולם, מהמחאה החברתית וכמובן מרגולציה", כך מעריך טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בבית ההשקעות פסגות.

"גלובס" ופסגות משיקים בדפי המניות באתר את קונצנזוס תחזיות האנליסטים לעונת הדוחות לרבעון הראשון של שנת 2012, לקראת התקדמות עונת הדוחות בבורסה המקומית לשיאה.

לטבלת קונצנזוס תחזיות הרווחים של "גלובס" ופסגות - לחצו כאן

בבנקים צופה שיריזלי יציבות ביחס לתוצאות הרבעון הרביעי של 2011, עם נטייה לעלייה בהפרשה להפסדי אשראי לצד גידול מתון באשראי וסטגנציה בהכנסות. "ביחס לרבעון המקביל אנו צופים נסיגה ברווח כתוצאה מהפרשות גבוהות יותר להפסדי אשראי", הוא אומר. נציין את הפועלים , לאומי , מזרחי ודיסקונט .

באשר לחברות התקשורת, בפסגות צופים המשך הרעה על רקע השחיקה בהכנסות למנוי, החרפת התחרות וירידה במכירות ציוד הקצה. נציין את בזק , פרטנר וסלקום .

"בחברות האנרגיה כמו בזן ופז , מרווחי זיקוק נמוכים יפגעו בתוצאות", ממשיך שיריזלי. "כיל תסבול מביקושים נמוכים לאשלג ופוספט".

באשר למחאה החברתית, מציינים בפסגות כי "אפקט המחאה צפוי להמשיך לפגוע בתוצאות רשתות השיווק". ומה לגבי סקטור הטכנולוגיה? "חברת ההיי-טק צפויות להמשיך ולהראות שיפור, ראינו את זה כבר במלאנוקס ואנו מצפים לתוצאות חזקות גם בנייס ", מסכם שיריזלי.