מכתשים אגן מורידה חומר הדברה פגום; אין סכנה לציבור

החשש: הרישוי לשיווק החומר במדינה מרכזית באירופה - יושעה ■ החברה: אין סכנה לציבור או לסביבה

חברת מכתשים אגן שעוסקת בייצור של כימיקלים וחומרי הדברה מבקשת מלקוחותיה באחת ממדינות אירופה לאסוף חומר הדברה לאחר שנמצאו בחלק ממנו פגמים בייצור.

הייצור של חומר ההדברה האמור, נעשה בישראל ושווק באותה מדינה בידי חברה בת של מכתשים אגן, העוסקת בשיווק מוצריה בכל השוק האירופאי. בחברה מתכוונים להחליף את המנות הפגומות של המוצר, בחדשות.

בהודעה ששיגרה היום (ד') לרשות לניירות ערך ולבורסה בתל אביב, הדגישה היועצת המשפטית של מכתשים אגן, עו"ד מיכל ארלוזרוב, כי התקלה שבגינה הוחלט לאסוף את מנות המוצר מהמדפים, משקפת בעיית איכות שהתגלתה במהלך פעולות הייצור של מוצר אחד. עם גילוי הבעיה, החברה הורתה ללקוחותיה באותה מדינה להחזיר את מנות המוצר לצורך החלפתן למנות תקינות. במכתשים אגן מציינים כי החומר הפגום לא מהווה סכנה לבריאות הציבור ולא נשקפת ממנו סכנה סביבתית כלשהי.

הפגם בחומר ההדברה התגלה לפני שבועות אחדים במסגרת בדיקות מעבדה שגרתיות שנעשו במעבדות בישראל. בדיקות דומות נעשו במקביל גם במדינה האמורה, והן העלו כי החומר האמור נושא פרופיל כימי שאינו מתאים לייעודו המקורי. בחברה הדגישו כי הגורם לתקלה נחשף במסגרת בדיקות מקיפות שנעשו בעקבות הגילוי וכי כבר ננקטו מהלכים וצעדים ממשיים שנועדו למנוע את הישנות הבעיה ולהבטיח הליכי ייצור תקינים.

עם זאת, בהודעת מכתשים-אגן לבורסה נאמר כי החברה הבת שלה, נדרשה למסור לרשויות הרלוונטיות במדינה שבה שווק המוצר הפגום הסברים לגבי אופי הבעיה במוצר והיקפה המלא.

במכתשים הביעו היום חשש שבשל התקלה, אותן רשויות עשויות לבחון אפשרות של השעיית הרישויים לשיווק המוצר באותו שוק. בהודעתה לבורסה ולרשות לניירות ערך ציינה החברה בהקשר זה כי בהסתמך על בדיקות ראשוניות שעשתה, גם אם יושעו הרישויים בעניין, ההשפעה הישירה של המהלך על היקף מכירותיה לא תהיה מהותית.

השוק האירופי נחשב לאחד המרכזיים עבור מכתשים אגן ומעל 40% מתוצרת החברה, נמכרים בו. לפני כשנה וחצי רכשה כמצ'ינה הסינית את השליטה על החברה, מקבוצת IDB שבראשות נוחי דנקנר.