ראש עיריית קריית מלאכי: יחסי המין עם העובדת - בהסכמה

(עדכון) - מוטי מלכה, החשוד באונס עובדת בעירייה, בסחיטה באיומים ובלקיחת שוחד, הגיש ערר על הארכת מעצרו ב-8 ימים ■ מלכה חשוד כי ביחד עם ממלא-מקומו בעירייה, יוסף סולימני, הפך את המתלוננת שעבדה תחתם לשפחת מין

ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, החשוד באונס עובדת לשעבר בעירייה, בסחיטה באיומים, בלקיחת שוחד ובעבירות נוספות, הגיש היום (ה') ערר לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה על החלטת בית משפט השלום בראשון-לציון אתמול (ד') להאריך את מעצרו ב-8 ימים.

באמצעות בא-כוחו, עו"ד אבי חימי, מכחיש מלכה את המיוחס לו וטוען כי אין סיבה שהוא יישב במעצר תקופה כה ארוכה. עו"ד חימי הבהיר כי לא ינהל את ההגנה של מרשו בתקשורת.

לדברי מלכה, הוא מעולם לא אנס את המתלוננת, אלא קיים עמה יחסים מיניים בהסכמה, והקשר ביניהם הופסק ביוזמתו לפני כ-3 שנים. הדיון בערר יתקיים הערב.

היום נודעו פרטים נוספים באשר לחשדות הכבדים נגד מלכה ובכירי העירייה האחרים. לפי המידע, מלכה חשוד כי בצוותא עם ממלא-מקומו בעירייה, יוסף סולימני, הפך את המתלוננת שעבדה בכפיפות להם לשפחת מין ואנס אותה במקומות שונים.

בין היתר חושדת המשטרה כי מעשי האונס בוצעו בדירה אותה קיבל מלכה כשוחד מקבלן, בתמורה לסיוע בהגדלת אחוזי הבנייה.

איום בפרסום תמונות מביכות

עוד נודע כי המשטרה חושדת כי בהמשך, ביחד עם בנו, שחר, איים מלכה על אחד מעובדי העירייה כי אם יפנה למשטרה, הם יציגו תמונות מביכות שלו. מעצרו של שחר מלכה הוארך אתמול ב-3 ימים נוספים.

גם מעצרו של יוסף סולימני, ממלא-מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעירייה, החשוד כאמור באונס המתלוננת ושנחשב לחשוד המרכזי השני בפרשה, הוארך אתמול על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון.

בשיחה עם "גלובס" אמר היום עו"ד גיא שמר, בא-כוחו של סולימני, כי סולימני מכחיש כי הוא קיים קשר מיני עם המתלוננת. "סולימני שירת במשך שנים בנאמנות ובמסירות את תושבי קריית מלאכי מבלי שדבק בו רבב", מסר עו"ד שמר.

בנוסף למלכה ובנו סלולימני, האריך אתמול בית משפט השלום בראשון-לציון גם את מעצריהם של החשודים הנוספים בפרשה: אלי ביטון, עוזר ראש העיר, החשוד בהטרדה מינית של המתלוננת; מישל אביטבול, החשוד בהטיית מכרזים; הקבלנים שמעון וקנין וגיל אברהמי, החשודים במתן שוחד לראש העיר; ושני בכירים נוספים בעירייה, ששמותיהם אסורים לפרסום.

"מלכה נישק וביקש שאתפשט"

בתוך כך, מוקדם יותר היום פורסם כי ג', המתלוננת בפרשה שמסעירה את קריית מלאכי ואת המדינה כולה, שוחחה לפני כשנתיים עם כתבת העיתון "ידיעות אחרונות", מירב בטיטו, וגוללה בפניה את מסכת הניצול שחוותה לטענתה על-ידי ראש העירייה מוטי מלכה. "תליתי בו את כל תקוותיי", סיפרה אז.

ג' מתוארת על-ידי גורמים המקורבים לחקירה כאישה קשת-יום, אם לילדים, שבסך-הכול ביקשה לעבוד בעירייה ולפרנס את משפחתה. "ידעתי שאם הוא ירצה אז תהיה לי עבודה סוף-סוף", אמרה.

"הוא שלח אותי לכתובת של דירה, לא רחוק מהעירייה. נתן לי מפתח וביקש שאחכה לו שם. כל אותו הזמן הרגשתי שיש לי הזדמנות אמיתית למצוא עבודה, ושהוא ראש עיר, אז הוא בטח אדם אמין שאני יכולה לסמוך עליו", תיארה המתלוננת את השתלשלות האירועים.

"כשהגיע הוא נישק אותי על השפתיים, הרגשתי נורא. אחר-כך ביקש ממני להתפשט. התביישתי כל-כך כי אף פעם לא התפשטתי לפני כן בנוכחות גבר זר. הוא אמר לי להוריד גם את הגרביונים", אמרה ברעד, אך הדגישה כי אין בכוונתה להתלונן במשטרה. "הם יהרסו לי את החיים", ציינה בחשש.

בקרוב: עימות בין המתלוננות לחשודים

בימים הקרובים צפויה המשטרה לקיים מספר עימותים בין החשודים לנשים - ונכון לעכשיו ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, ממשיך להכחיש את החשדות החמורים נגדו.

חוקרי המשטרה סבורים כי מלכה אילץ נשים נוספות לקיים איתו יחסי מין, חלקן עובדות בעירייה וחלקן תושבות העיר, כמו האם חד-הורית שהעידה היום כי נאלצה לתת לראש העיר שוחד מיני בתמורה להקלה בתשלום הארנונה שלה. בכיר נוסף במועצת העיר נחקר אף הוא בחשד כי הוא אנס את אותה האישה.

המשטרה מבקשת כעת לרתום חשוד נוסף כדי להפליל את יתר החשודים בפרשה, אך העניין החמור לא פחות הוא שבעלי תפקידים בעיריית קריית מלאכי ידעו תקופה ארוכה על המעשים הקשים ושתקו.