ענקית התקשורת הגרמנית פרוזיבן רכשה את יולי אוגוסט הפקות ב-10 מיליון אירו

זהו צעד ראשון של גוף תוכן ושידור בסדר גודל בינלאומי לתוך השוק הישראלי מנהל רד ארו, קב' הבידור של פרוזיבן: "חברנו לטובים ביותר"

ענקית התקשורת הגרמנית פרוזיבן רכשה את השליטה בחברת ההפקה הישראלית יולי אוגוסט הפקות. ל"גלובס" נודע כי קבוצת הבידור של חברת פרוזיבן, רד ארו, רכשה את החברה הישראלית של ליסה שילוח ויוסי עוזרד, בהובלתו של המפיק אילון רצ'קובסקי, שבשנים האחרונות ביססה את מעמדה כאחת מהחברות הדומיננטיות בשוק ההפקה המקומי, במיוחד הטלוויזיוני. מדובר בהבעת אמון משמעותית בשוק היצירה המקומי, ובצעד ראשון של גוף תוכן ושידור בסדר גודל בינלאומי לתוך השוק הישראלי. במסגרת ההסכם יופצו תכניה של יולי אוגוסט בעולם באמצעות זרוע ההפקה של הקבוצה, "סבן וואן אינטרנשיונל". שווי העסקה מוערך בכ-10 מיליון אורו.

יולי אוגוסט היא ממפתחות הפורמט הנמכר של ערוץ 10 "לעוף על המיליון", שנמכר באחרונה גם לרשת NBC האמריקנית ושמהווה אחד ממנועי ההכנסה המשמעותיים של הערוץ. עם זאת, היא ידועה גם בפורמטים מתוסרטים כמו "פלפלים צהובים" של קשת, שגם נמכרה להפקה בארצות הברית, "המשרד" ורבות אחרות. למרות הרכישה, החברה המייסדת את יולי אוגוסט, יסמין (של עוזרד), תמשיך להחזיק בכמות משמעותית של מניות.

רד ארו הוקמה ב-2010 ומחזיקה בקבוצה של 17 חברות הפקה ב-9 מדינות. זה אינו המהלך הראשון של פרוזיבן בישראל. החברה מחזיקה בארץ שותף קריאטיבי, עומרי מרכוס, שגם לקח חלק בגיבוש העסקה.

יאן פרומן, מנהלה של קבוצת רד ארו, אמר: "עקבנו במשך זמן רב אחרי ישראל כשוק תוכן אסטרטגי, וכך גם אחרים. אך כמו בכל שוק, הכול גלום במציאת האנשים הנכונים. עם יולי אוגוסט ויסמין, חברנו לטובים ביותר. האנשים האלה כוכבים ואנחנו נרגשים לקרוא להם שותפים".

עוזרד אמר כי "אנחנו מאוד גאים לחבור לרד ארו. בחודשים האחרונים הכרנו מקרוב את צוות ההנהלה ואני מאמין שיחד עם הכוחות הקריאטיביים שלהם נוכל לקחת את יולי אוגוסט לשלב הבא. השותפות הזו תאפשר לחברה לשמור על מעמדה בישראל וגם תיפתח לאפשרויות נוספות בשוק הבינלאומי".