שר האוצר שטייניץ הכריע: גם התקציב הבא יהיה דו-שנתי

שטייניץ מרכז את כל מאמציו לשכנע את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאמץ את הצעתו ללכת שוב על מתכונת של תקציב דו-שנתי

שר האוצר, יובל שטייניץ, הכריע אמש ונחוש לקבוע כי תקציב המדינה לשנת 2013 יהיה דו-שנתי, קרי לשנים 2013 ו-2014 יחד, כפי שהיו שני התקציבים האחרונים, כך נודע ל"גלובס". בכירים בלשכתו אישור את הידיעה.

לצורך כך, הוא החליט להקפיא עד הודעה חדשה את הצעת החוק של משרד האוצר עצמו הקובעת כי בשנת בחירות או משבר חריף, התקציב יהיה חד-שנתי. כעת, שטייניץ מרכז את כל מאמציו לשכנע את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאמץ את הצעתו ללכת שוב על מתכונת של תקציב דו-שנתי.

לפי הערכות, רוב הסיכויים כי נתניהו יסכים להצעתו של שטייניץ ואכן התקציב יהיה דו-שנתי מעבר לעובדה כי שטייניץ רואה, ככלל, בתקציב הדו-שנתי אחד מהשינוים המבניים החשובים שהוא ביצע כשר האוצר, הוא התחשב בנסיבות הנוכחיות. קרי, אם הבחירות אכן תתקיימנה בסוף דצמבר, יתכן כי הרכבת הממשלה והקואליציה, והכנת תקציב לשנת 2014, ייקח חודשים רבים וכתוצאה מכך, למשק לא יהיה תקציב עד אמצע שנת 2014, דבר שנחשב כ"לא בריא" למשק.

קביעת תקציב דו-שנתי לשנים 2013-2014, תקנה יציבות כלכלית ופיסקאלית במהלך כל המחצית הראשונה של 2014, דבר חשוב מאוד, קל וחומר, אם תתרחש הרעה כלכלית גלובלית נוספת, תרחיש סביר בהחלט.