האם ההנפקה של פייסבוק עומדת בפני דחייה נוספת?

CNBC: ענקית הרשת החברתית ממתינה לאישור ה-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) למסמכי ההנפקה שהגישה ■ ההנפקה צפויה לצאת לפועל ב-18 במאי

האם הנפקת פייסבוק עומדת בפני דחיית נוספת? כרגע ממתינה ענקית הרשת החברתית לאישור ה-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) למסמכי ההנפקה שהגישה, וזאת - לקראת ההנפקה, אשר אמורה לצאת לפועל ב-18 במאי - כך מדווח היום (א') ב-CNBC.

פייסבוק צפויה להציע למכירה כ-180 מיליון מניות, במחיר שנע בין 28 ל-35 דולר למניה (בסך הכל מתכוונת החברה לגייס כ-11.8 מיליארד דולר) - לפי שווי כולל של 96 מיליארד דולר.

לפייסבוק קיימים נכון להיום יותר מ-900 מיליון משתמשים. היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB, ובימים האחרונים קיימה "רואוד שואו" לקראת ההנפקה.

לפי הדיווחים, למרות החששות מהיווצרותה של "בועה" סביב שוויה של פייסבוק ומספר סימנים מדאיגים באשר לנתוניה הכספיים, הגופים המוסדיים הביעו לבינתיים עניין רב במניות החברה - והביקוש למניות גדול יותר מההיצע הקיים.

פייסבוק דיווחה על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר ברבעון הראשון, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות.