אייל דשא: "אנחנו מנהלים את החברה, לא את המניה"

סמנכ"ל הכספים של טבע בכנס אופנהיימר על כניסתו של ג'רמי לוין לתפקיד המנכ"ל: "טבע היא טבע אחרת" ■ על החולשה באירופה: "העתיד ייראה טוב. נשיק עוד כ-30 מוצרים השנה" ■ על הקופקסון: "התרופה הטובה בשוק"

"הסנטימנט השלילי החל בסביבות אפריל 2010. מובן שאנחנו לא נהנים מזה, אבל התפקיד שלנו כהנהלה הוא להמשיך להצמיח את עסקי החברה, להתמקד בניהול העסק של החברה - הכנסות, הוצאות ואסטרטגיה, ולא לנהל את המניה". את הדברים האלה אמר היום (א') אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע, בכנס של אופנהיימר, כאשר נשאל על ביצועיה הצולעים של המניה. מניית טבע צללה ב-37% מאז הגיעה לשיא בוול סטריט באפריל 2010.

כידוע, בשבוע שעבר נכנס לתפקידו מנכ"ל טבע הטרי ג'רמי לוין, ודשא מציין כי "טבע היא טבע אחרת. למנכ"ל החדש ניתנה הזדמנות ללמוד את החברה לעומק, ואת השינויים נראה בהמשך. ההסתכלות כיום בטבע היא הסתכלות לעומק על התחזיות ועל תכניות העבודה. אנחנו נמצאים כיום בתחילתו של תהליך הערכת האסטרטגיה שלנו. המנכ"ל החדש לומד את החברה מזה 3 חודשים ויש לתת לו את מרחב הזמן כדי שיקבל את ההחלטות מכסא המנכ"ל ולא מכסא החפיפה".

בשבוע שעבר פרסמה טבע דוחות כספיים לרבעון הראשון ולוין סירב לאשרר את התחזיות לשנת 2012, תוך שהוא מציין כי הוא ממשיך ללמוד את החברה וטרם גיבש תוכנית אסטרטגית חדשה. המניה הגיבה בירידות חדות בשל חוסר הוודאות, אולם אנליסטים מעריכים כי בשבועות הקרובים יכריז לוין על התחזיות והאסטרטגיה החדשה. בקרוב יקבלו המשקיעים תשובה לאחת השאלות הבוערות מכל בתקופה זו בטבע: האם הפטנט על הקופקסון בתוקף עד 2014-2015, כפי שטוענת החברה. החלטה זו תתקבל בביהמ"ש בארה"ב.

"אנו ממתינים לפסק הדין של השופטת", אמר דשא. "מבחינת תמונת השוק בטיפול בטרשת נפוצה, נתח השוק של הקופקסון נשמר ובסך הכל מדובר במוצר טוב. יש להבין שהטרשת הנפוצה היא מחלה מורכבת מאוד; קופקסון כיום מתנהלת טוב יותר מהמוצרים הוותיקים הקיימים בתחום".

דשא התייחס גם לחולשה במכירות טבע באירופה ברבעון החולף ואמר: "טבע מפוזרת היטב במדינות אירופה, אבל עדיין כולם רואים את אותן תופעות - בשנה וחצי האחרונות אירופה במשבר. למרות זאת, המכירות שלנו הצליחו לצמוח על חשבון אחרים. כשיש גשם כולם נרטבים, אבל אני מאמין שהמטריה שלנו גדולה משל אחרים. גם אירופה בסופו של דבר תצא מהמשבר, צריך להסתכל קדימה ואני מאמין שהעתיד ייראה טוב. ברבעון האחרון השקנו 7 מוצרים חדשים ועל פי התוכנית להמשך השנה צפויה השקה של עוד כ-30 מוצרים".