הראל מעודדת את המשקיעים לקראת עונת הדוחות בביטוח

הודיעה: "הרווח יהיה גבוה משמעותית מהרבעונים שקדמו"

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, השלימה מהלך בן מספר שבועות בסופו גייסה 250 מיליון שקל בהון שלישוני, תוך שהיא מעודדת את המשקיעים לקראת עונת הדוחות הקרבה.

החברה, בניהול המנכ"לים המשותפים מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, הודיעה היום כי השלימה גיוס של כ-22 מיליון שקל מגוף מוסדי, המתווספים לכ-228 מיליון שקל שגייסה מהמוסדיים בסביבות חג הפסח. הגיוס, בדומה לגיוסים אחרים של חברות ביטוח אחרות - נעשה מתוך מטרה לחזק את מבנה ההון של החברה (המפוקח מאוד), ולנוכח היכולת לגייס עתה הון בקלות ובריבית נוחה יחסית. הריבית בגיוס האמור עומדת על כ-3.8% לשנה, בצמוד למדד המחירים.

במקביל, כאמור, סיפקה באחרונה הראל, קבוצת הביטוח הפנסיה והפיננסים השלישית בגודלה בישראל, הצצה ראשונה לדוחות הכספיים של הרבעון הראשון של 2012 בענף הביטוח. החברה ציינה בהודעתה לבורסה, כי "בהתבסס על הערכות ראשוניות של התוצאות הכספיות של הראל ביטוח לסוף הרבעון הראשון, אשר בדיקתן טרם הושלמה, החברה מעריכה כי הרווח הכולל לבעלי המניות של הראל ביטוח ברבעון הראשון, צפוי להיות גבוה באופן משמעותי מהרווח הכולל ברבעון הראשון של 2011 , וכן לעומת הרווח הכולל לבעלי מניות החברה ברבעון הקודם".

כלומר, בקבוצת הראל מסמנים למשקיעים כי לאחר הדוחות החלשים שהציגו חברות הביטוח לשנה שעברה (ובמיוחד למחצית השנייה), כתוצאה ממצב שוקי ההון באותה תקופה, הרי שיחד עם התאוששות התשואות בשוק ההון ברבעון הראשון השנה, כך חלה גם התאוששות בתוצאות החברה, וכנראה גם אצל מתחרותיה.

נזכיר, כי ברבעון הרביעי של 2011 הציגה הראל חברה לביטוח רווח כולל של כ-107 מיליון שקל, ואילו ברבעון הראשון אשתקד הסתכם הרווח הכולל שלה בכ-51 מיליון שקל.