"האמון בנתוני הלמ"ס יורד; מרגישים שהמחירים עולים יותר"

כך מציין האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, מחר ■ "שינוי שיטות מדידה מעין זו שבוצעה בנתוני התעסוקה מכרסמת באמון הציבור"

מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, אשר יתפרסם מחר (ג'), צפוי להציג עלייה של כ-0.8% באינפלציה בחושד החולף - כך מעריך האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. עוד מציין פגוט כי מדובר במדד עונתי גבוה (יחסית למדדים אחרים), ומנגד מציין את התערערות אמון הציבור בנתוני הלמ"ס, לאור שינוי שיטת המדידה של נתוני התעסוקה.

"התחושה בציבור מזה זמן הינה כי המחירים עולים בצורה חזקה יותר מקצב המדד בפועל המדווח על ידי הלמ"ס בפועל", כותב פגוט. "ואילו שינוי שיטות מדידה מעין זו שבוצעה בזירת נתוני התעסוקה מכרסמת באמון של הציבור בנתוני הלמ"ס".

פגוט מציין במיוחד את מחירי החשמל, אשר זינקו באפריל בכ-8.9%, לעומת מחירי הלבשה והנעלת הקיץ שצפויים לעלות בכ-3.5%. בנוסף, מעריך פגוט כי מדד שירותי הדיור בבעלות צפוי לעלות בכ-0.4% ומדד מחירי המזון בכ-0.3%

"אנו מעריכים כי מדד חודש מאי צפוי לעלות ב-0.5% וכי מדד חודש יוני צפוי לעלות ב-0.3%", מציין פגוט. "צפי האינפלציה שלנו לשנת 2012 עומד על 2.6% ואילו צפי האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים עומד על 2.3%".

בקבוצת פריקו, מנגד, מעריכים כי המדד הקרוב צפוי לעלות בכ-0.9%. "נוטלי המשכנתאות צמודות המדד יספגו פגיעה כואבת במיוחד, ולמעשה כמעט כל שכבות האוכלוסייה ייפגעו מהעלייה במחירי האנרגיה. למוצרי המזון וההלבשה תהא השפעה עונתית, כאשר גם הירקות והפירות יירשמו עלייה משמעותית במחירים", אומר מנכ"ל הקבוצה, יוסי פריימן.