שאמה-הכהן זימן דיון דחוף בנושא חיובי היתר בשופרסל

"בקופות שופרסל עוברים כל יום מאות אלפי צרכנים, ולכן כל ניפוח חשבונות - גם אם הוא בתום-לב ובהיקף של אחוזים בודדים מהחשבון - הוא פיגוע צרכני גדול" ■ שופרסל: "מדובר בתקלת מחשוב נדירה בקופות, שתוקנה; זיכינו כ-3,940 לקוחות"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, זימן דיון דחוף בנושא חיובי יתר ברשת שופרסל. הדיון יתקיים ביום רביעי הקרוב.

לדברי ח"כ שאמה-הכהן, "ועדת הכלכלה תקיים דיון בכדי ללמוד את הסיבות לכשל בקופות של שופרסל ולבחון את היקף הנזק ואת התנהלות הרשתות מאז גילוי הכשל, לרבות פיצוי הצרכנים".

לדבריו, "רוב הצרכנים לא בודקים ביציאתם מהקופות את סרט החשבון שהונפק להם, חלק קטן סופר מספר מוצרים או עובר על שמותיהם, ונדירים הם הצרכנים שמקפידים לסכם את מחירי המוצרים הכלולים בחשבון ולהשוות לסך הכולל. מכאן שתקלה שבה המוצרים מופיעים בכמות ובמחיר מדויקים אך הסך-הכול שמנפיקה הקופה גבוה יותר, מכשילה את הרוב המוחלט של הצרכנים.

"בקופות שופרסל עוברים כל יום מאות אלפי צרכנים, ולכן כל ניפוח חשבונות - גם אם הוא בתום-לב, וגם אם הוא בהיקף של אחוזים בודדים מהחשבון - הוא פיגוע צרכני בהיקף גדול מאד".

נציין כי פרשת חיובי היתר בשופרסל נחשפה במהדורת "מבט" של רשות השידור.

שופרסל: זיכינו כ-3,940 לקוחות

משופרסל נמסר בתגובה: "ביום 27.2.2012 זיהתה הרשת תקלת מחשוב נדירה בקופות, במסגרתה, בעת סריקת יותר מקופון אחד בעסקה, ובצירוף מקרים מחשובי נדיר שהתקיים בנוסף לכך, חויבו מספר לקוחות ביתר בחשבון הקופה.

"מתוך מיליוני קופונים שנשלחו ללקוחות בתקופה זו, התקלה אירעה בכ-4,100 עסקאות, בסכום מצטבר של כ-67,000 שקל.

"מיד עם זיהוי התקלה הרשת פעלה כדלקמן:
1. סרקה באופן ממוחשב את כלל העסקאות של כל הרשת באופן יומי ורציף החל ממועד גילוי התקלה, וזיכתה באופן מיידי תוך 48 שעות ממועד הקנייה את כל הלקוחות המזוהים, וזאת ללא כל צורך בפנייה מטעמם. באופן זה זיכתה הרשת עד היום כ-3,940 עסקאות מתוך כ-4,100 העסקאות הרלוונטיות, בסך כולל של יותר מ-63,000 שקל.
2. בגין יתרת העסקאות אשר אינן מזוהות, פועלת הרשת לזיכויים באמצעים שונים, לרבות באמצעות כרטיס האשראי שברשותם.
3. על מנת להודיע ללקוחות הרלוונטים על ביצוע הזיכוי, הרשת שלחה כ-1,700 הודעות SMS ללקוחות אשר מספר הטלפון התקין שלהם נמצא ברשותה.
4. לאור העובדה שמדובר בכ-3,940 עסקאות מתוך עשרות מליוני עסקאות שבוצעו ברשת בתקופה זו, ולאור זאת שהזיכוי ניתן ללקוחות באופן מידי ואוטומאטי ללא צורך בפנייה לרשת, בחרה הרשת ליידע את הלקוחות הרלוונטיים בהודעה אישית אודות הזיכוי ולא באופן כללי.

"אנו מתנצלים על התקלה שאירעה ושמחים לעדכן שגירסת התוכנה של הקופות תוקנה, ושופרסל פורשת בימים אלה את הגירסה המתוקנת בסניפי הרשת".