פייסבוק: השווי בהנפקה יעבור את רף ה-100 מיליארד דולר

(עדכון) פייסבוק העלתה את טווח מחיר המניה ל-34-38 דולר למניה ■ החברה העלתה גם את כמות המניות שיונפקו ל-337.4 מיליון מניות, מה שאומר שהחברה מתכוונת לגייס יותר מ-12 מיליארד דולר

פייסבוק קיבלה אמש (ב') אישור רשמי וסופי מהרשות האמריקנית לניירות ערך לרישום המניות שלה לסחר בנאסד"ק כאשר ההנפקה צפוייה לצאת לדרך בסוף השבוע הקרוב, כך הודיעה החברה. זאת, לאחר דיווחים מהימים האחרונים כי אישור כזה טרם הגיע מה הביא לגל של שמועות כי ההנפקה תידחה.

בבקשה שהוגשה לרשות לניירות ערך האמריקאית נכתב שהיקף מניות שהחברה מתכוננת להנפיק עלו ל-337.4 מיליון מניות, בנוסף היא העלתה את טווח מחיר המניה ל-34-38 דולר למניה, מה שאומר שהחברה מתכוונת לגייס יותר מ-12 מיליארד דולר. בשל כך שווי החברה צפוי לעלות על 100 מיליארד דולר.

הצפי היה להציע למכירה כ-180 מיליון מניות, במחיר שנע בין 28 ל-35 דולר למניה (בסך הכל מתכוונת החברה לגייס כ-11.8 מיליארד דולר) - לפי שווי כולל של 96 מיליארד דולר.

לפי הדיווחים, למרות החששות מהיווצרותה של "בועה" סביב שוויה של פייסבוק ומספר סימנים מדאיגים באשר לנתוניה הכספיים, הגופים המוסדיים הביעו לבינתיים עניין רב במניות החברה - והביקוש למניות גדול יותר מההיצע הקיים.

לפייסבוק קיימים נכון להיום יותר מ-900 מיליון משתמשים. היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB, ובימים האחרונים קיימה "רואוד שואו" לקראת ההנפקה. פייסבוק דיווחה על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר ברבעון הראשון, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות.