ר"מ יוון לשעבר: "פרישה מגוש האירו תהיה קטסטרופה"

ראש ממשלת יוון לשעבר קוסטאס סימיטיס: "אין שום שאלה, אנו חייבים להיות שייכים לגוש האירו" ■ היום: סבב דיונים אחרון במדינה במטרה להגיע להסכמה על ממשלת אחדות

יוון חייבת להיות חלק מגוש האירו, ופרישה שלה מגוש המדינות האירופאיות תהיה "קטסטרופה", כך סבור ראש ממשלת יוון לשעבר קוסטאס סימיטיס.

"אין שום שאלה, אנו חייבים להיות שייכים לגוש האירו", אמר סימיטיס בפורום בבייג'ינג. "הרעיון לחזור לדראכמה הוא לא משהו שאנו יכולים לשאת אותו באופן פרקטי".

דברים של סימיטיס נאמרים על רקע חוסר הוודאות הפוליטית והכלכלית ביוון. במדינה נכשל בתחילת השבוע עוד נסיון לכונן ממשלת אחדות, והשיח לגבי יציאתה של המדינה מגוש האירו הופך גלוי יותר ויותר. היום ייפגשו בפעם האחרונה המפלגות במדינה וינסו להגיע להסכמה, כאשר האפשרות הסבירה היא כי יתקיימו בחודש יוני בחירות חוזרות.

חוסר היציבות הפוליטית ביוון מוביל לחשש קונקרטי כי אי-כינונה של ממשלה יציבה תוביל להפסקת מדיניות הצנע במדינה, אשר הכרחית להמשך קבלת החילוץ החיצוני ממנו נהנית יוון - בהיקף של 130 מיליארד אירו.

גם ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד בראש ועידת שרי האוצר של האיחוד האירופי, ז'אן-קלוד יונקר, התייחס אתמול לאפשרות שיוון תפרוש מגוש האירו, וכינה אותה "שטויות" ו"תעמולה".