תקלה בדבורה: כך זוכה נהג מאישום בנסיעה ב-178 קמ"ש

הנהג חטף דוח על נהיגה במהירות 178 קמ"ש בטויוטה משפחתית, טען שזה היה ג'יפ - והורשע בנהיגה במהירות 110 קמ"ש ■ המשטרה כשלה בזיהוי הרכב ובהפעלת "הדבורה" ■ השופטת: "ספק אם היה יכול לנהוג כה מהר בג'יפ"

השופטת מרים קסלסי מבית משפט השלום לתעבורה בירושלים זיכתה נהג שנתפס נוהג במהירות של 178 קמ"ש, וזאת לאחר שעורך דינו טען כי השוטרים לא ידעו להפעיל את מכשיר הדבורה (מצלמת מהירות) כראוי. הנהג הורשע על בסיס הודאתו בנהיגה במהירות של 110 קמ"ש במקום שבו המהירות המותרת הייתה 90 קמ"ש.

האירוע התרחש ביום שבת בשעה 3 לפנות בוקר בכביש 3, בין צומת חטיבה 7 לצומת גבעת נחשון. הנאשם נהג בטויוטה במהירות שלפי מצלמת המהירות עמדה על 178 קמ"ש, ולאחר הפחתה נהוגה של 5 קמ"ש מדובר במהירות של 173 קמ"ש, כפי שנכתב בכתב האישום. המהירות המותרת הייתה, כאמור, 90 קמ"ש.

הנהג טען כי נסע במהירות 110 קמ"ש וכי השוטרים לא ידעו כיצד להפעיל את מכשיר הדבורה. כמו כן טען הנהג כי נסע בג'יפ טויוטה, ולא ברכב פרטי כפי שטענו השוטרים.

"די בחוסר ההתאמה בין רכבו של הנאשם לבין זיהויו כרב פרטי כדי להעלות ספק לגבי זיהויו הוודאי של הרכב שביצע העבירה ולהכריז על הנאשם כזכאי מחמת הספק", כתבה השופטת.

בנוסף, הנהג טען כי מהירות של 178 קמ"ש שיוחסה לו הינה תמוהה לאור העובדה כי מדובר בג'יפ, קרי רכב כבד. על כך אמרה השופטת: "יש בטענה זו מן ההיגיון, אם נוסיף לכך את תוואי הדרך - כביש מעוקל וקרבה לצומת מרומזר. אני מסופקת אם כן יכול היה הנאשם לנסוע במהירות כזו ברכב 4X4 בו נהג. אך גם בהתעלם מטענה זו שלא הוכחה, נשען זיכויו של הנאשם מחמת הספק, מכוח אי-ההתאמה בין הרכב הנצפה - רכב פרטי לרכבו של הנאשם, ובשל אי-שמירת קשר עין עם רכב הנאשם מרגע בנצפתה העבירה ועד שנעצר".

השופטת קבעה גם כי הדוח ובו פרטים שמסר השוטר שהפעיל את מצלמת המהירות "אינו מדויק". לדבריה, "הנאשם הצליח לעורר בי ספק סביר בשאלה האם רכבו הוא זה שנמדד על-ידי מכשיר הדבורה כמי שנסע במהירות של 178 קמ"ש או לפחות 173 קמ"ש, ולכן אני מזכה אותו מאשמה זו".

עו"ד אבנר גולוב ייצג את הנהג.