האינפלציה של גוש האירו באפריל נותרה ללא שינוי - 2.6%

האינפלציה בגוש האירו עדיין ממשיכה להיות מעל ליעד שקבע הבנק המרכזי האירופי ■ המדד הליבתי שלא כולל מחיר מוצרי המזון והאנרגיה נותר יציב, בניגוד לתחזיות

האינפלציה בגוש האירו שומרת על יציבות לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן היום. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה האירופאית, האינפלציה בגוש האירו בחודש אפריל עמדה על 2.6%, בדומה לרמה שנרשמה בחודש מארס ובהתאם לתחזיות.

האינפלציה בגוש האירו ממשיכה להיות מעל ליעד שקבע הבנק המרכזי האירופי של קצת פחות מ-2%. בחישוב חודשי מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 0.5%, בהתאם לתחזיות לאחר שעלה ב-1.3% בחודש מארס השנה.

המדד הליבתי, שלא כולל את מחירי המזון, אנרגיה, אלכוהול וטבק נשאר ללא שינוי ועומד על רמה של 1.6%, כשצפי האנליסטים היה שהמדד ירשום נסיגה קלה ל-1.5%.

ממשלת צרפת הצליחה לגייס כ-8 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-2,3,4 ו-5 שנים, שבעקבותיהם ירדו התשואות על אגרות החוב הללו, מנגד התשואות על אגרות חוב לטווחים ארוכים יותר עלו. הריבית על אגרות החוב ל-5 שנים ירדה בהנפקה הנוכחית ל-1.72% לעומת 1.83% שנרשמה בהנפקה קודמת. הריבית ששולמה על אגרות החוב לשנתיים עמדה על 0.74% לעומת 0.85% ששולה בהנפקה קודמת.

גם גרמניה יצאה היום בהנפקת אג"ח ל-10 שנים לאחריה נרשמה בתשואות. הממשלה הגרמנית הצליחה לגייס קצת מעל ל-4 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-10 שנים כשהריבית הממוצעת ששולמה בהנפקה הנוכחית עמדה על 1.47%, הריבית הנמוכה ביותר אי פעם ששולמה על אגרות החוב הללו.