אחרי העיצומים: עובדי תנובה יזכו לתוספת שכר של 15%

עובדי תנובה חתמו על הסכם עבודה חדש ■ נקבע כי העובדים יזכו גם לבונוסים בהתאם לרווחיות ■ העובדים הסכימו ליישום תוכנית פיילוט במערך ההפצה

אחרי ששיבשו קשות לפני חג הפסח האחרון את אספקת הקוטג', מוצרי השוקו ומעדני החלב, עובדי תנובה חתמו היום (ד') על הסכם עבודה חדש עם הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל אריק שור. ההסכם נחתם סופית ואושר בדירקטוריון.

כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש שעבר, פריצת הדרך במשא-ומתן בין הצדדים הושגה בעקבות עזיבתו המתוקשרת של יו"ר תנובה, שלמה רודב, שהוביל קו קשוח יחסית מול הוועד בראשות אחיאב שמחי, ודרש לפטר מדי שנה כ-100 עובדים.

על-פי ההסכם שגובש, עובדי תנובה יזכו לתוספת שכר בגובה 15% שתיפרס על פני 3 וחצי שנים - תקופה שבה יעניקו להנהלה שקט תעשייתי בענייני שכר. במהלך תקופה זו, 50% מהעובדים הכלולים כיום בהסכמי "דור ב'", הנחשבים טובים פחות מאלה של העובדים הוותיקים, יעברו למעמד של דור א' כל זמן שצברו 7 שנות ותק בחברה.

יצוין כי תוספת השכר תינתן באופן דיפרנציאלי, בהתאם לביצועי העובד ועל-פי חוות-דעת המנהלים. עוד הוסכם כי יורחב בסיס החישוב של ההפרשות הפנסיוניות, כך שאלה ישקפו 85% לפחות מהפרמיות שניתנות לעובדים. כן נקבע כי העובדים יזכו לבונוסים בהתאם לרווחיות החברה.

בנוסף נקבע כי הנהלת החברה תורשה מעתה לראשונה לפטר עובדים כל זמן שצברו לפחות שתי חוות-דעת רשמיות ושליליות מצד מנהליהם.

גם הנהלת תנובה רושמת הישג בהסכם הזה: העובדים הסכימו ליישום של תוכנית פיילוט במערך ההפצה, במסגרתה תאוחד הפצת הביצים והחלב. מדובר בתוכנית מורכבת למדי המחייבת פיצול של משאיות הקירור לטמפרטורות שונות, אולם הדבר אינו כרוך בפיטורי עובדים.

בוועד העובדים של תנובה התנגדו בעבר לכרוך את תוספות השכר בהסכמתם לשינויים מבניים, אולם בסופו של דבר הסכימו כל זמן שהתוכנית מוגדרת כפיילוט. כמו כן הסכימו העובדים כי בכל משאית תותקן מערכת משואה, שיכולה לאתר את מיקום המשאית, את מהירותה ואפילו את טמפרטורת הקירור.

"הסכם הגון והוגן"

אריק שור, מנכ"ל תנובה, הדגיש לאחר אישור הדירקטוריון כי "ההסכם שאושר הוא הגון והוגן לכל הצדדים. העובדים של תנובה תמיד היו ויהיו חלק מכריע בחוסנה של תנובה, וביכולתה להמשיך להיות קבוצה עסקית מובילה בישראל. העובדים הם שותפים לדרך וליצירת הערך של תנובה. לתנובה אתגרים רבים, ואני מאמין כי ההסכם החדש יאפשר לנו להוביל את הקבוצה להשגת היעדים שלנו".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מסר: "אני שמח שעובדי תנובה וההנהלה הצליחו להתגבר על המחלוקות והקשיים בדרך להסכם. אין ספק כי ההסכם שהושג מאפשר לעובדי תנובה להמשיך ולהיטיב את מעמדם וזכויותיהם, יחד עם שמירה על החברה. צריך גם לברך את העובדים שגילו סולידריות כאשר דור א' דואג לדור ב', כך יהיה יותר שוויון בין העובדים ושמירה על זכויות הכלל".

יו"ר ועד העובדים בתנובה, אחיאב שמחי, מסר: "תנובה היא הבית שלנו. אני שמח שהצלחנו להגיע להבנות הטובות לכלל הצדדים. הטבות המאפשרות לעובדים להמשיך ולהתפרנס בכבוד ולכולנו להמשיך ולהצעיד את תנובה קדימה. אחד ההישגים החשובים בהסכם הוא ההבנה המשותפת שיש לצמצם באופן דרמטי את עובדי דור ב' ולקלוט אותם כעובדי דור א'. העובדים הצעירים של תנובה הם העתיד שלה. אני שמח שההנהלה ראתה איתנו עין בעין בנושא חשוב זה".