פרדוקס פלילי: האכיפה פחתה - פשיעת הנוער ירדה

המשטרה הציגה ירידה של 20% בפשיעת הנוער, אך קצינים בתחום טוענים היום כי המשמעות מאחורי נתון זה היא שלא נעשתה מספיק פעילות למיגור העבירות

המשטרה הציגה לאחרונה ירידה של 20% בפשיעת הנוער, אך קצינים בתחום טוענים היום (ה') כי המשמעות מאחורי נתון זה היא דווקא שלא נעשתה מספיק פעילות למיגור העבירות הללו - כך דווח בגלי צה"ל.

הקצינים מסבירים כי העבירות שרשמו ירידה הן "עבירות חשיפה" - כלומר, עבירות כגון החזקת נשק או שימוש בסמים, שנכנסות לסטטיסטיקה רק בעקבות גילוי של המשטרה, ולא עבירות כמו שוד או אלימות, שמדווחות כמעט תמיד לאחר ביצוען.

הקצינים מסבירים כי כיוון שמדובר ב"עבירות חשיפה", אם המשטרה הייתה פועלת די בתחום הזה, הנתונים היו צריכים להראות דווקא עלייה בפשיעה.

מהמשטרה נמסר לגלי צה"ל כי "אכן הטיפול בנוער הוזנח מעט, אך המפכ"ל יוחנן דנינו הורה השבוע להגביר את הטיפול בעבירות הללו כיעד משטרתי".

כמו כן הדגישו במשטרה כי "עבירות החשיפה" מהוות רק 35% מעבירות הנוער, וכי הירידה ב"עבירות החשיפה" מהווה רק כמחצית מהירידה בפשיעה - ואילו יתר הירידה מבטאת פעילות מוצלחת של המשטרה.

הקרימינולוג ניצב-משנה אברהם חמו, שהיה ראש מפלג הנוער במשטרה, אמר בראיון לגלי צה"ל כי בנושא אכיפת "פשעי החשיפה", המשטרה נמצאת בין הפטיש לסדן. "אם המשטרה תעסוק יותר מדי ב'עבירות חשיפה', היא תספוג ביקורת משום שהיא פותחת תיקים רבים לבני-נוער", הוא הסביר.