טורקיה מחדשת את המאמצים להצטרף לאיחוד האירופי

היום תתקיים פגישה בין נציגים טורקים לנציגים של האיחוד האירופי על מנת להחיות מחדש את המהלך ■ בטורקיה מקווים שעם לכתו של סרקוזי, שהיה מתנגד חריף למהלך, הדרך ליעד תהיה קלה יותר

טורקיה מנסה לחדש את המאמצים שלה להצטרף לאיחוד האירופי, וזאת לאחר הפסדו של ניקולא סרקוזי בבחירות לנשיאות צרפת שהיה אחד מהמתנגדים העיקריים לכניסתה של טורקיה לאיחוד. הנסיונות של טורקיה באים גם על רקע התגברות הדיבורים על עזיבה אפשרית של שכנתה השנואה -יוון- מגוש האירו ואפילו מהאיחוד האירופי בכלל.

היום צפויים להתחדש השיחות בין אנקרה לאיחוד האירופי שנועדות להחיות מחדש את תהליך קבלת טורקיה לאיחוד. השבוע העלתה הממשלה הטורקית מספר הצעות חוק בפרלמנט הטורקי לשיפור זכויות האזרח במדינה, זאת במסגרת המאמצים שלה לצבור נקודות בקרב האיחוד האירופי.

"עם כניסתו לתפקיד של נשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד אנחנו מקווים שייפתח דף חדש ביחסים בין טורקיה לאיחוד האירופי", אמר אהמט דבואוטולו, שר החוץ של טורקיה, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום שני לאחר פגישה עם שר החוץ של גרמניה גווידו ווסטרוול.

טורקיה מנסה לנצל את המצב הפוליטי ביוון על מנת להאיץ את מאמציה להתקבל לאיחוד, ומראה עד כמה גורל שתי המדינות מנוגד אחד לשני. כידוע, היחסים בין טורקיה לבין שכנתה ממערב היו תמיד מתוחים. המתיחות נובעת בעיקר מהמאבק הקיים בין שתי המדינות על האופי של האי השכן - קפריסין.

הכלכלה הטורקית, שחוותה בעבר משברים חריפים וקיבלה סיוע בינלאומי, חווה צמיחה אדירה בשנה האחרונה; הכלכלה צמחה ב-8.5% במהלך שנת 2011. זאת בזמן שביוון, שחוותה צמיחה בזמני משבר של הכלכלה הטורקית, נאבקים בתוכניות הצנע שנועדו להילחם במשבר החוב העמוק שהמדינה נמצאת בו.