"לב אופיר תעשה הכול כדי למזער את הנזק לעובדיה ולנושיה"

כך טוען מקורה לחברה ■ ביהמ"ש אישר את בקשת סיטונאית מוצרי החשמל והבניין לב אופיר להקפאת הליכים, לאחר שצברה חובות של כ-100 מיליון שקל

"שי אופיר לא גנב, לא עשק ולא ברח. הוא נשאר פה ומסתכל לכולם בעיניים. המטרה שלו היא למכור את החברה עם הפעילות ולהחזיר את מקסימום החובות" - כך אמר היום (ה') ל"גלובס" מקורב לקבוצת לב אופיר, סיטונאית מוצרי החשמל והבניין, שהגישה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בקשה להקפאת הליכים למשך 60 יום ולמינוי רו"ח חיים קימל כנאמן החברה בתקופת ההקפאה. בית המשפט אישר היום את הבקשה להקפאת הליכים.

הבקשה הוגשה לאחר שהחברה נקלעה לקשיים וצברה חובות של כ-100 מיליון שקל, שמתוכם כ-55 מיליון שקל לבנקים, כ-43 מיליון שקל לספקים ועוד כ-1.9 מיליון שקל ל-150 עובדי החברה.

"תמיד שילם לעובדיו"

לדברי המקורב ללב אופיר, החברה תעשה הכול כדי למזער את הנזק שנגרם לעובדים ולנושים. "גם בחודש האחרון קיבלו עובדי החברה את משכורתם בזמן, כפי שנעשה לאורך 40 השנים שבהן פעלה לב אופיר. שי אופיר לא תמיד לקח לעצמו משכורת, אבל תמיד שילם בזמן לעובדיו", מסר המקורב.

עוד אמר המקורב ללב אופיר כי לחברה יש מוניטין טוב, וכי כבר עתה פנו מספר קרנות מחוץ לענף האלקטרוניקה וכן גורמים מתוך הענף והתעניינו ברכישתה.

לדבריו, ההרעה במצבה של לב אופיר החלה כבר לפני כ-10 שנים, אז התרחש "אירוע טראומטי בחיי החברה", כשחברת נגה אלקטרוניקה פשטה את הרגל ונותרה חייבת ללב אופיר כ-50 מיליון שקל בערכים של היום.

"לאורך 10 השנים מאז קריסתה של נגה, עשתה לב אופיר מאמצים רבים להשתקם, כולל מכירה של חברות-בנות והזרמת הכסף ללב אופיר. ואולם, למרבה הצער, המאמצים נכשלו", אמר המקורב.

סיבה נוספת להרעה במצבה של לב אופיר, שאילצה אותה להיכנס להקפאת הליכים, לדברי המקורב לחברה, היא שבשנים האחרונות חלה הרעה בכל ענף האלקטרוניקה. "היו, למשל, תנודות רבות במחירי הנחושת ששיחקו נגדנו, משום שמרכיב הכבלים בחברה מהווה 40%", אמר המקורב.

"קורבן להתנהלותה של נגה"

מהבקשה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין חיים צדוק ושות', עולה כי לב אופיר נקלעה למצוקה תזרימית קשה, שבעטיה אין ביכולתה להמשיך בפעילות מסחרית תקינה ושוטפת ללא התערבותו והגנתו של בית המשפט.

לפי הבקשה, לב אופיר חייבת כאמור כ-55 מיליון שקל לבנקים, על-פי החלוקה הבאה: כ-22 מיליון שקל לבנק דיסקונט, כ-12.6 מיליון שקל לבנק לאומי, כ-11 מיליון שקל לבנק איגוד וכ-8 מיליון שקל לבנק הפועלים.

בבקשה להקפאת הליכים מנתה לב אופיר שורה של סיבות שהביאו להתדרדרות במצבה. בין השאר התייחסה לב אופיר לכישלון ההשקעה בפעילויות הנדל"ן של חברה נגה אלקטרוניקה ("האירוע הטראומטי" שעליו דיבר המקורב לחברה).

"במרוצת 2002 ביקשה לב אופיר להיכנס לתחום הנדל"ן, ולצורך כך התקשרה עם נגה אלקטרוניקה במטרה לשתף עמה פעולה ב-4 פרויקטי נדל"ן שביצעה, והשקיעה עשרות מיליוני שקלים", נכתב בבקשה. "לימים התברר כי לב אופיר נפלה קורבן להתנהלותה של נגה אשר הייתה בתרמית, ובשלהי 2002, סמוך להשקעתה של לב אופיר בעסקי נגה, קרסה קבוצת נגה כשהיא מותירה אחריה שובל חובות של 820 מיליון שקל".

בלב אופיר טוענים כי כישלון ההשקעה הכספית במיזמי הנדל"ן של נגה וההפסדים שנגרמו בשל כך "היו בבחינת המכה הראשונית שממנה לא הצליחה לב אופיר להתאושש עד היום, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים והזרמות כספיות מצד בעלי השליטה".

יצוין כי החברה-בת של לב אופיר, אור 87 אופיר שי, הממוקמת באילת, הצטרפה גם היא לבקשה להקפאת הליכים.

קריסות אחרונות
 קריסות אחרונות