תמיד יש פעם ראשונה: ניתנה המלצת "מכירה" לפייסבוק

ההמלצה ניתנה באמצע יום המסחר הראשון של המניה בבורסת הנאסד"ק ■ על פי האנליסט מחיר היעד של המניה עומד על 30 דולר ■ "יש הרבה סיכונים שעומדים בפני המניה"

בזמן שהמניה של פייסבוק (סימול FB) עשתה את צעדיה הראשוניים בבורסת הנאסד"ק יש כבר מי שנתן המלצת "מכירה" למניה של החברה. בריאן וויזר, אנליסט בכיר בחברת המחקר Pivotal Research, מעריך שמניות החברה תומחרו מעל לשווי האמיתי של החברה והציג את הסיכונים שעומדים בפני הרשת החברתית.

על פי וויזר הסיכון הראשון שעומד בפני מחיר המניה הינו עלויות התפעול הגבוהות של פייסבוק כפי שהופיעו במסמכי ההנפקה.עלויות התפעול של החברה רושמות עליות מתמידות וזאת לטענת וויזר כתוצאה מ"מעבר החברה לחברה שמבוססת על מותגים גדולים, ועלות תחזוקת המותגים הללו גבוהה מאוד". וויזר מעריך שאם מוספים לכך גם את עלות מרכזי המידע של החברה אז מגיעים להוצאות של מעל ל-2 מיליארד דולר בשנה שממשיכות לעלות מדי שנה.

הסיכון הנוסף שעומד בפני המניה הוא מודל ההכנסה מפלטפורמת הפרסום של פייסבוק. וויזר טוען ש"למרות שהמודל נראה מבטיח, הוא עדיין לא הוכח ובשל כך מהווה סיכון גדול". האנליסט טוען שגם אסטרטגיית הרכישות של החברה מרמזת על כך שפייסבוק פתחה ב"מירוץ חימוש" על מנת להתמודד מול גוגל, וויזר מביא כדוגמא את רכישת אפליקציית אינסטגרם תמורת כמיליארד דולר.

ווזיר גם התייחס בראיון שהעניק לרשת CNBC לגבי המחיר שמשקף נאמנה את שווי החברה והוא טען שלפי דעתו מחיר ודעת החברה שבה הוא עובד, מחיר יעד של 30 דולר הינו המחיר המתאים ביותר למניה.