מינכן נצבעה כחול: צ'לסי זכתה בצ'מפיונס ליג

זכייה ראשונה בהיסטוריה לצ'לסי אחרי ניצחון דרמטי על באיירן מינכן; הבלוז יקבלו מאופ"א מענקים בסך כולל של כ-58 מיליון אירו עבור העונה האירופית

צ'לסי זכתה הלילה (שבת) בצ'מפיונס ליג אחרי ניצחון דרמטי 4-5 בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה על צ'לסי, בגמר שנערך באצטדיון "אליאנץ ארינה" במינכן. בתום 120 דקות היתה התוצאה 1-1 בין הקבוצות.

זו היתה הזכייה הראשונה בהיסטוריה של צ'לסי בתואר האירופי. רומן אברמוביץ' סוגר מעגל עם הפרויקט הגדול שלו: תשע שנים אחרי שרכש את המועדון הלונדוני הוא מצליח לעשות היסטוריה ולזכות בתואר החשוב מכולם.

הקבוצה הבווארית נהנתה אמנם מהעובדה שגמר האלופות נערך באצטדיון הביתי שלה. למעלה מ-80 אלף צופים ראו את באיירן עולה ליתרון ראשון על-ידי תומאס מולר (דקה 83). דידייה דרוגבה השווה לצ'לסי בדקה ה-88 ושלח את שתי הקבוצות להארכה. בתחילת ההארכה עוד הספיק אריאן רובן מבאיירן להחמיץ פנדל.

בשונה מהגמר ב-2008 אז נוצחה צ'לסי על ידי מנצ'סטר יונייטד בתום קרב בעיטות מהנקודה הלבנה, הפעם הצליחו הבלוז לשמור על קור רוח. שתי החמצות של באיירן מינכן (אוליץ' ושוויינשטייגר), מול החטאה אחת בלבד של צ'לסי (חואן מאטה), שלחו את דרוגבה לבעיטה המכריעה אותה שיגר החלוץ מחוף השנהב לרשת.

העונה האירופית המוצלחת של צ'לסי תבוא לידי ביטוי גם בספרי החשבונות. היא צפויה להכניס מבונוסים של אופ"א ומזכויות טלוויזיה עבור השתתפותה במפעל כ-58 מיליון אירו - הסכום הגבוה אי פעם שחילקה אופ"א למשתתפת באלופות. באיירן תתנחם במענק של כ-50 מיליון אירו מאופ"א עבור העונה.

לניצחון של צ'לסי תהיה משמעות נוספת עבורה: למרות שלא הצליחה לסיים העונה בין 4 הראשונות בפרמיירליג, היא תיכנס בעונה הבאה למוקדמות ליגת האלופות בזכות הזכייה בתואר במינכן.