האחראית להפסדי JP מורגן - פוטרה גם מעבודתה הקודמת

דיווח "בלומברג": אירווין גולדמן, מנהלת החטיבה שהסבה לבנק JP מורגן הפסדים של כ-3 מיליארד דולר בשבועיים האחרונים, פוטרה גם מעבודתה הקודמת בגין הפסדים

אירווין גולדמן, מנהלת החטיבה שהסבה לבנק JP מורגן הפסדים של כ-3 מיליארד דולר בשבועיים האחרונים, הגיעה לבנק לאחר שפוטרה ב-2007 מחברה אחרת בוול סטריט על רקע הפסדים בחטיבתה - כך מדווחים ל"בלומברג" 3 אנשים המקורבים לנושא.

הפסדי JP מורגן עוררו שערורייה לפני כשבועיים, לאחר שמנכ"ל הבנק ג'יימי דימון הודה כי הבנק אותו הוא מנהל ספג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר כתוצאה מהשקעה באג"ח "סינתטיות" - הודאה בעקבותיה קרסה מנית הבנק בכ-9% יום לאחר ההודעה, בעוד סוכנות פיץ' "תורמת" גם היא לפאניקה סביב המניה, ומורידה את דירוג האשראי של JP מורגן ברמה אחת.

בעקבות ההודאה, פוטרה אירווין גולדמן, שהייתה מנהלת חטיבת ניהול הסיכונים של הבנק, האחראית להפסדים המדוברים.

בסיום המסחר, הצהירו גם גורמים בפדרל ריזרב וב-SEC (רשות ני"ע) בארה"ב כי הם אוספים חומר לטובת חקירה אפשרית נגד הבנק - במסגרת מאמצי ה'פד' להגביר הפיקוח הכולל על הבנקים, כחלק מתהליך הפקת לחצים שביצע מאז משבר 2008.

ההודאה של JP מורגן בעניין הפסדיו אינה דבר של מה בכך. מדובר בבנק הגדול והרווחי ביותר בארה"ב, ולפיכך הודאתו של דימון בעניין ההפסדים הכבדים העלתה חשש בקרב כלכלנים כי הכרזות זהות עלולות להגיע גם מצד בנקים נוספים, קטנים יותר.