הפד אוסף מידע לקראת חקירה אפשרית נגד JP Morgan

סוכנים של הפדרל ריזרב התחילו לאסוף מידע לגבי הפוזיציות של הבנק שגרמו להפסד של קרוב ל-2 מיליארד דולר ■ אחד המעורבים טוען: "הפד ידע על הפוזיציות האלה לפני מספר שבועות"

ההודאה של מנכ"ל בנק ג'י פי מורגן , ג'יימי דימון, לפני יומיים לפיה הבנק צפוי לספוג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר כתוצאה מהשקעות גרועות, מטלטלת את מערכת הבנקאות האמריקאית. אולם היום מתברר, שהפדרל ריזרב היה מודע לפוזיציות שהיו לבנק כבר לפני מספר שבועות, ועם התפוצצות הפרשה החלו אנשי הפד לאסוף מידע נוסף לגביהם במסגרת חקירה שתתנהל נגד הבנק.

על פי הדיווח שעלה בסוכנות בלומברג, המקרה של ג'י פי מורגן, שהינו הבנק הגדול והרווחי ביותר בארצות הברית, יביא את הפדרל ריזרב להגביר את הפיקוח שלו על מדיניות ניהול הסיכונים של הבנקים והחברות בארצות הברית, במסגרת המאמצים שלו להגביר את הפיקוח הכולל על הבנקים שבא כחלק מתהליך הפקת הלקחים מהמשבר של 2008.

על פי אחד האנשים המעורבים בסוד העניינים, הפד לא רוצה שליטה על כל עסקת סחר שהבנק מבצע, אלא הוא מעוניין לוודא שלבנקים הגדולים יש מספיק הון עצמי על מנת לעמוד בהפסדים כאלה בעתיד. האיש שמסר את הפרטים לבלומברג העדיף להישאר בעילום שם מכיוון שהוא אינו מוסמך לדון בפרשה.

דימון הודיע על ההפסד במהלך שיחת ועידה שקיים עם אנליסטים שב אמר ש"היו מספר שיקולי דעת מוטעים, רשלנות וטעויות לכל אורך הדרך", אולם הוא טען שהרשויות בארצות הברית היו מודעות לכל המהלכים שהבנק עשה, אבל לא סיפק פרטים נוספים.

"העובדה שדימון אמר את הדברים האלה, בנוגע לזה שהרשויות היו מודעות למהלכים של הבנק, מעלה מספר רב של שאלות לגבי כשירותו של מי שהיה אמור לפקח על המהלך", אמר רוברט אייסנביז, כלכן בכיר בחברת Cumberland Advisors וחוקר לשעבר באטלנטה פד. "הפד צריך לבדוק את מנגנוני הבקרה והפיקוח הפנימיים שהמוסד נוקט בהם, ולחדד את הנהלים בסוגייה הזאת".