אנליסטים: העליות בשווקים זמניות בלבד - הירידות יימשכו

האם העליות בשווקים הגלובליים בימים האחרונים הינן אירוע זמני? אנליסטים רבים מעריכים: "עדיין לא הגענו לתחתית; הבעיות המבניות בכלכלה לא נפתרו" ■ מנגד, אחרים סבורים כי יש תקווה להמשך העליות

האם העליות בשווקים הגלובליים בימים האחרונים הינן אירוע זמני, או שמא מדובר בתחילתו של ראלי שצפוי להימשך למשך תקופה משמעותית? אנליסטים רבים מעריכים כי למרות הסימנים המעודדים שהגיעו בימים האחרונים מכיוון אירופה וסין ותמכו בעליות, ישנן בעיות מבניות הניצבות בפני הכלכלה הגלובלית - שיצופו על פני השטח בתקופה הקרובה, וילחצו את המדדים המרכזיים כלפי מטה.

אתמול, נזכיר, חתמו המדדים בוול סטריט יום מסחר חיובי במיוחד - בעוד הנאסד"ק מוביל את העליות כשהוא מוסיף לערכו כ-2.5% בנעילה. "כדי שהעליות ימשכו, נצטרך לראות עדויות נוספות לכך שהמשקיעים חזרו להאמין בשוק", סבור מארק לוסצ'יני, אסטרטג ב-Janney Montgomery. "גם אצלנו מצפים לסימנים נוספים לגבי מהימנותו של הראלי".

העליות בימים האחרונים בשווקים לוו בהצהרות מעודדות מכיוון אירופה, כאשר פורום מנהיגי מדינות ה-G8 הבהירו כי בכוונתם לנקוט בצעדים שיבטיחו את הישארות יוון בגוש האירו. בד בבד, ראש ממשלת סין וון ג'יבאו התסיס את התקשורת המקומית במדינה כשרמז לכך שממשלתו עשויה לנקוט בצעדי הקלה מוניטאריים נוספים.

ראנדי פרדריק, מנהל השקעות בצ'ארלס שוויב, לא מאמין כי העליות האחרונות הן תופעה שתימשך. "המחקרים שלי מראים שעדיין לא הגענו לתחתית. נמשיך לראות את תופעת 'למכור במאי ולחזור בהמשך' בשוק", הוא טוען.

לטענת פרדריק, ה-S&P500 ירד לפחות עד הממוצע הנע של המדד ב-200 הימים האחרונים (1,278 נקודות): "אני אופטימי לגבי השנה כולה, ובקיץ דברים צפויים להתאזן - אולם כרגע, אנו יכולים בקלות לראות את חודש שלם של ירידות".

פאול לרוסה, אנליסט מ-Maxim Group, חולק על פרדריק: "זה השלב בו 'הכסף החכם' נכנס לשוק. אני חושב שיום שישי האחרון עשוי היה להיות התחתית".