תחילתו של ראלי בשווקים? סין מבטיחה "לעודד הצמיחה"

על רקע החשש מ"נחיתה רכה" בסין: רה"מ וון ג'יבאו הבטיח להציב הצמיחה "במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות" ■ כלכלנים מתעקשים: מדובר ב"הכנה" לצעדים מוניטאריים נוספים, ביניהם רכישות אג"ח

ראש ממשלת סין וון ג'יבאו שולח מסר מעודד לשווקים היום (ב'), בעודו מתחייב לעידוד הצמיחה בסין על רקע החשש מ"נחיתה רכה" בכלכלה השנייה בגודלה בעולם - ובעוד בממשל הסיני כבר הורידו בתחילת השנה את תחזית הצמיחה ל-7.9%, מתחת לרף ה-8% צמיחה שהציגה סין ב-5 השנים האחרונות.

ג'יבאו הבהיר כי ממשלתו תציב את סוגיית הצמיחה "במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות", בעוד התקשורת הסינית "רכבה" על התבטאויותיו וציינה כי מדובר בהכנה לצעדים מוניטאריים נוספים בהם עשויים לנקוט הממשלה והבנק המרכזי.

בתגובה מיידית, הבורסות במזרח רושמות עליות שערים והחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עולים בכ-0.5%.

התבטאויותיו של ג'יבאו מגיעים על רקע חשש מתגבר בשווקים מהאטה קשה בסין, לאחר שדווח כי ברבעון הראשון של שנת 2011 צמחה הכלכלה הסינית בכ-8.1% "בלבד" (בשיעור שנתי), לעומת צמיחה של 8.5% אשתקד.

חששות אלו, בין היתר, הובילו את הבנק המרכזי בסין להרחיב את רצועת הניוד היומית של היואן מול הדולר לכ-1% ולהקטין את דרישות הלימות ההון מהבנקים. כמובן שעקב כל אלה, מצפים משקיעים וכלכלנים רבים להשקה של צעדים מוניטאריים נוספים בסין, ביניהם גם תוכנית הקלה כמותית.