OECD לממשלה: לא להוריד מסים, לא להפחית את הבלו על הדלק ולא לדבר על הפחתת מס הכנסה

בסקירה מעודכנת על כלכלת ישראל קורא הארגון לממשלה להימנע אפילו מהפחתה זמנית במס הבלו על הדלק, כמו למשל ההפחתה של 10 אגורות לליטר בתחילת השנה ■ ממליץ לשקול ביטול פטורים ממס ולהעלות את המע"מ

ארגון ה-OECD ממליץ לממשלה לא להפחית מסים ולהתמקד בצמצום הגירעון החזוי בשנה הבאה, וכמו כן להימנע מהוזלות - ולו זמניות - של מס הבלו על הדלק. כך עולה מסקירה עדכנית על המשק הישראלי שפרסם היום (ג') הארגון.

בסקירה, ה-OECD ממליץ לשקול ביטול פטורים ממס בישראל ולהעלות את המע"מ כדי לממן את הגירעון. כמו כן, לפי הארגון יש להימנע מפשרות בנושא מס הבלו על הדלק, כפי שהיו לאחרונה. הכוונה היא למשל להפחתה הזמנית של 10 אגורות לליטר דלק בתחילת השנה, צעד בו נקט רה"מ בנימין נתניהו כדי למתן את ייקור הדלק.

ה-OECD קורא גם "להוציא מהאג'נדה הפחתות במס הכנסה".

בארגון מעריכים כי ההאטה בצמיחת המשק הינה זמנית ונובעת מהמשבר בעולם, וכי הפעילות הכלכלית תואץ בהמשך עם ההתאוששות בסחר העולמי. "לחצי האינפלציה יעלו קלות ויעודדו את בנק ישראל להעלות את הריבית" נכתב בסקירה. בארגון צופים צמיחה של 3.2% השנה בישראל ו-3.6% בשנה הבאה. שיעור האבטלה צפוי להערכת כלכלני הארגון לעמוד על 6.9% בסוף השנה ולרדת ל-6.7% בשנה הבאה.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי באוצר מתכננים שורה של גזירות כלכליות בהיקף של 20 מיליארד שקל בתקציב 2013. בין היתר, באוצר שוקלים להעלות את המע"מ ב-1%, להטיל מע"מ על פירות וירקות, לקצץ בתקציבי משרדי הממשלה, לדחות חלק מהמלצות ועדת טרכטנברג ועוד. (לסיפור המלא)