"למשחקי המלחמה של יוון וגוש האירו יש 46 שעות להסתיים"

ב"בלומברג" ניתחו תרחישים של יציאת יוון מגוש האירו לפי 21 כלכלנים, המעריכים כי סוף השבוע הקרוב - בו יתכנסו מנהיגי אירופה לדון בעתיד המדינה - יהיה דרמטי במיוחד

ליוון יש חלון הזדמנויות של 46 שעות בלבד, במסגרתו תצטרך אירופה להגיע לפתרון באשר לעתיד הכלכלה עמוסת החובות - כך מדווח היום (ד') "בלומברג", בניתוח תרחישי יציאה אפשריים של יוון מגוש האירו, שגיבשו כלכלנים עבור סוכנות הידיעות.

ב"בלומברג" מעריכים כי מובילי המדיניות הפיננסית באירופה יידרשו להחלטות בסוגיה היוונית במשך כיומיים בסוף השבוע הקרוב - בין נעילת המסחר בוול סטריט ביום ו' הקרוב ועד פתיחת המסחר בבורסת ווליגנטון בניו זילנד ביום ב'. כך לפי ניתוח תרחישי יציאת יוון מגוש האירו, לפי 21 כלכלנים, אנליסטים ומומחים אקדמיים שנשאלו על ידי סוכנות הידיעות בנושא.

במהלך היומיים הדרמטיים הללו, מעריכים בבלומברג, יידרשו המנהיגים לייצר תוכניות ותרחישים למקרים של הכרזה על חדלות פירעון יוונית, מעבר של המדינה למטבע חדש ("הדראכמה החדשה"), ארגון מחדש של חובות הבנקים היווניים והבנקים באירופה החשופים לחובות ביוון, וכן בחינת היכולת לאשש את הצמיחה ביוון לאחר ניתוקה הפוטנציאלי מכספי החילוץ להם היא זכאית כיום.

"יש סיכון משמעותי שהמשימות הללו יהוו נטל כבד מנשוא על כל ממשלה יוון חדשה שתכונן במדינה", כותבים בבלומברג. היום, צפויים מנהיגי האיחוד האירופי להיפגש ולדון באפשרויות העומדות בפני יוון, אשר ראש ממשלת המעבר שלה לוקאס פפדימוס כבר רמז אמש, כי עלולה לעזוב את גוש האירו.

"עזיבה של יוון את גוש האירו תהיה מלוכלכת ומבולגנת - מה שחושב שזה יהיה קל, פשוט טועה", אמר לורנצו ביני סמג'י, לשעבר חבר בדירקטוריון הבנק האירופי. "היווניים חייבים לחשוב באופן הגיוני ולהימנע מקבלת החלטות נמהרות עליהן הן יתחרטו. עזיבת גוש האירו אינה התשובה לבעיות יוון".