פוקס: השקת אמריקן איגל ומבצעי ההנחות שיפרו את הרווח הרבעוני

רשת האופנה רשמה ברבעון הראשון של 2012 זינוק של 38% ברווח הנקי, שהגיע ל-7.6 מיליון שקל ■ החברה האיצה את פיתוח רשת פוקס הום

המשך הרחבת פעילותה של רשת האופנה פוקס , יחד עם מבצעי הנחות שהעניקה ללקוחותיה, סייעו לה להציג היום (ד') שיפור נאה בהיקף המכירות וברווחיה לרבעון הראשון של השנה.

בשורה התחתונה רשמה פוקס זינוק של 38% ברווח הנקי, שהגיע ל-7.6 מיליון שקל, אחרי עלייה של 31% בהיקף המכירות שרשמה, ל-217 מיליון שקל.

בחודשים האחרונים פועלת פוקס במרץ להרחבת פעילותה לקטגוריות חדשות ותחומים משיקים, והמהלך האחרון שהשלימה היה בפברואר 2012, אז השיקה את פעילות המותג "אמריקן איגל" בישראל, המונה כיום כבר 10 חנויות.

בנוסף, במהלך השנה החולפת, האיצה פוקס שבשליטת האחים ויזל ואברהם פוקס את התפתחות רשת כלי הבית והטקסטיל פוקס הום, שמנתה בסוף חודש מארס 18 חנויות (לעומת 12 ברבעון הראשון של 2011).

אלה, יחד עם מבצעי ההנחות שהורחבו וסייעו לשפר את המכירות בחנויות זהות, תרמו לקפיצה של 41% בהיקף המכירות שרשמה פוקס בפעילותה בארץ, והגיעו ל-162.4 מיליון שקל. מכירות החברה בארץ מהוות את עיקר פעילותה, ובסוף הרבעון הראשון היא הפעילה באופן ישיר 162 חנויות בפריסה ארצית.

בפוקס מציינים כי לשיפור במכירות בארץ סייע גם עיתוי חג הפסח, שחל השנה בתחילת אפריל, לעומת אמצע אפריל ב-2011, והשפעתו הורגשה השנה כבר בסוף הרבעון הראשון.

למרות השיפור במכירות, מבצעי ההנחות, יחד עם המשאבים שנדרשו להשקת המותג אמריקן איגל, פגעו בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית שרשמה פוקס מפעילות זו.

הפגיעה אוזנה בשיפור הרווחיות התפעולית שתרמו לפוקס מכירות מוצרי האווירה והטיפוח שהיא רושמת בזכות אחזקותיה (50%) בפעילות ללין.

שיפור נאה הציגה פוקס ברווחיות הפעילויות הנוספות שלה, הכוללות שותפות בייצור ושיווק מוצרי האופנה של המותג "סאקס", במותג אופנת הגלישה בילבונג וברשת חנויות פוקס, שבהן היא מחזיקה יחד עם לב לבייב, הפועלות ברוסיה ובחבר העמים.

כך, שיעור הרווח הגולמי של פוקס מסך המכירות נותר ללא שינוי, ברמה של 55.5%, למרות עליה של 31% בהיקפו, ל-120.5 מיליון שקל.

שיעור הרווחיות התפעולית של הרשת עמדה על 5.8%, לעומת 6.4% ברבעון המקביל אשתקד, למרות עלייה של 18% בהיקפו, ל-12.6 מיליון שקל.

בשנה האחרונה עלתה מניית פוקס בבורסה בתל-אביב ב-25%, והיא משקפת לחברה שווי של 510 מיליון שקל.

דוחות פוקס
 דוחות פוקס