סוני מובייל Xperia S - מכשיר חדש דור קודם

האקספריה אס הוא בהחלט מכשיר מוצלח, אבל חוסר החדשנות של מכשירי סוני אריקסון עדיין קיים, והחברה טרם הביאה משהו רענן לשוק

סוני מובייל הוא שמה החדש של סוני אריקסון, לאחר שסוני רכשה את חלקה של אריקסון. מכשיר הדגל המושק כעת תוכנן ע"י החברה הקודמת, ואפילו בחלק הפנימי של הטלפון הוא מופיע תחת השם הישן. חוסר החדשנות של מכשירי סוני אריקסון עדיין קיים, והחברה טרם הביאה משהו רענן לשוק. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 2.3.7.

מסך ועיצוב: 4.3 אינץ', באיכות מוצלחת, אבל לא מהטובות בשוק. המכשיר עוצב כיחידה מלבנית שחורה, המקשה להבחין כשהמסך סגור, איפה הוא נגמר ואיפה מתחילה המסגרת. בחלק התחתון יש פס שקוף שעליו מוטבעים האייקונים של גישה לבית, חזרה אחורה והגדרות. הפס מקבל תאורה לבנה, שמקנה מראה מאוד מיוחד. הבעיה היא שבעוד שהאייקונים מופיעים על הפס, הכפתורים נמצאים מעליהם עם סימון של נקודה קטנה.

ממשק: יש גישה מהירה לנגן המוזיקה באמצעות הזזת השעון לצדדים, ווידג'טים (מיני יישומים) נוחים לאנשי קשר מועדפים, והפעלת הנתב הסלולרי ו-Power Saver, שמאפשר לבטל בשעות מסוימות פעולות זוללות סוללה.

תקשורת: זה אחד המכשירים הראשונים התומך בתקשורת האלחוטית לטווח קצר - ANT. חובבי ריצה מכירים אותה מרצועת הדופק של שעוני הספורט. אפשר לחבר למכשיר רצועת דופק ולהשתמש באפליקציית ספורט היודעת לנטר את הדופק. יכולת תקשורת אחרת של המכשיר היא NFC. בסוני מציעים תגיות מיוחדות עם השבב (כ-60 שקל ל-4 תגיות). סריקת התגית בטלפון מבצעת מספר פעולות באופן אוטומטי. למשל, תגית ברכב יכולה לגרום לטלפון לסגור את ה-WiFi, להפעיל GPS, תוכנת ניווט ונגן מוזיקה. מדובר ביכולת חביבה, אבל לא כזו שראויה שסוני תתפאר בה יותר מדי.

צילום: 12 מגה פיקסל עם פלאש ומיקוד אוטומטי. צילום יכול להתבצע באמצעות הכפתור הפיזי הלא ממש נוח א,ו דרך מסך המגע, המאפשר למקד את העדשה בקלות רבה יותר באזורים מסוימים בתמונה. איכות התמונה טובה, אבל האיכות לא נשמרת בכל הפרטים בצילום. בלילה או במקומות סגורים המצלמה התקשתה לתת תמונות לא מגורענות, כך גם בשעות אחר הצהריים בצילום ברחוב.

צילום הווידיאו ברזולוציה של 1080p ב-30 פריימים לשנייה. יש תאורה קבועה בזמן הצילום ומיקוד אוטומטי. צילום הווידיאו היה טוב ביום אך מגורען במקצת בלילה.

חומרה וסוללה: 32 ג'יגה זיכרון פנימי, ללא כרטיס הרחבה ומעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ. הסוללה אוזלת תוך שעות מעטות.

בשורה התחתונה: אקספריה אס הוא בהחלט מכשיר מוצלח, אך הוא יצטרך להתמודד מול מכשירים כמו גלקסי אס 3 של סמסונג או One X של HTC, בעוד שהוא יותר מתאים להתמודד מול טלפונים מהרמה של הגלקסי אס 2.

מחיר: 3,240 שקל בפלאפון, 3,300 שקל בחנות סוני מובייל בקניון איילון.

ציון: 8.5.