מגעים להסדר טיעון עם אחד מנאשמי הרצת האג"ח במליסרון

אליהו העליון, מנאשמי פרשת הרצת האג"ח במליסרון, מנסה במסגרת המגעים עם הפרקליטות להימנע מהרשעתו, בנימוק שפעל לפי הוראות וללא אינטרס אישי

הפרקליטות נמצאת במגעים לקראת הסדר טיעון עם סוחר האג"ח אליהו העליון, אחד מנאשמי פרשת הרצת האג"ח בקבוצת מליסרון של משפחת עופר.

במסגרת הפרשה מואשם אבי לוי, מנכ"ל החברות בקבוצת מליסרון של קבוצת עופר, כי בנובמבר 2009, לקראת הנפקת אג"ח של מליסרון (הרחבת סדרה ד'), פעלו הוא וגולן מדר, מנהל כספים בעופר השקעות, להעלאת שער האג"ח בשוק באמצעות רכישתן; זאת, על מנת שהמחיר בהנפקה ייראה אטרקטיבי לעומת מחיר השוק. בכך, טוענת הפרקליטות, כי ניסו השניים לכאורה להגביר את סיכויי ההצלחה של ההנפקה.

אליהו העליון הועמד לדין בפרשה בשל העובדה כי הוא היה סוחר אג"ח בחדר המסחר של פועלים סהר, שביצע את פעולות המסחר האסורות לכאורה. כן עומדות לדין חברת מליסרון וחברות-הבת של החברה, חברת עופר השקעות וחברת עופר פיתוח והשקעות.

לוי, מדר ומליסרון מואשמים בעבירות תרמית בניירות ערך (הרצת מניות) ובעבירות דיווח; העליון וחברות-הבת מואשמים בביצוע עבירות תרמית בניירות ערך.

סיום בהסכמה

נאשמי פרשת הרצת האג"ח במליסרון אמורים היו למסור הבוקר (ג') לשופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, את תשובותיהם לכתב האישום שהוגש נגדם בפרשת הרצת האג"ח.

ואולם, בפתח הדיון ביקשו הסנגורים של הנאשמים מהשופט לדחות את שלב המענה לאישומים למועד מאוחר יותר בחודש יולי, נוכח מגעים שמקיים בא-כוחו של העליון, עו"ד גיא פלנטר, עם הפרקליטות.

"יש לנו תגובה מוכנה לכתב האישום, אך שמעתי מחברי עו"ד פלנטר במסדרון שהוא לא מתכוון להשיב היום, בגלל ההידברות עם התביעה", אמרה לשופט עו"ד נוית נגב, באת-כוחו של לוי.

עו"ד פלנטר אישר במהלך הדיון כי נפגש עם נציגי הפרקליטות "בניסיון לסיים את הפרשה בהסכמה". לדבריו, "הועלו הרבה דברים, ואנחנו צריכים לקבל תשובות. נבקש מבית המשפט לאפשר לנו לנסות ולמצות את המגעים".

ביצוע הוראות

ל"גלובס" נודע כי עו"ד פלנטר מבקש מהפרקליטות להימנע מהרשעתו של העליון, שפעל לכאורה על סמך הוראותיהם של לוי ומדר, וללא שהיה לו אינטרס אישי בהרצת האג"ח.

הפרקליטות מצדה סבורה כי הסדר טיעון, שבמסגרתו יודה העליון בעבירות המיוחסות לו, עשוי לסייע בהרשעת הנאשמים המרכזיים בפרשה. עם זאת, כיוון שהעליון אינו מואשם כי הגה את תכונית הרצת האג"ח, אלא רק בכך שהיה מודע לרצון של לוי ומדר לבצעה, וכן ביצע את הוראותיהם - ייתכן גם מצב שהסדר עמו לא ישפיע על עניינם של הנאשמים האחרים.

לוי ומדר, יש לציין, אינם כופרים בכך שביצעו את רכישות האג"ח - בסכומי הרכישה או במועדי הרכישה - ואולם הם מכחישים כי נתנו את הוראות הרכישה במטרה להשפיע על שערי האג"ח.

העבירות לכאורה בוצעו בסוף חודש נובמבר ותחילת דצמבר 2009, אז יצאה לפועל הנפקת אג"ח בדרך של הרחבת סדרה ד'. באפריל 2010 נחקרו לוי, מדר והעליון, ובאוגוסט 2010 הודיעה רשות ניירות ערך כי סיימה את החקירה בפרשת הרצת האג"ח לכאורה של מליסרון, והעבירה את חומרי החקירה לפרקליטות, שבהמשך המליצה על הגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה.

3 החברות העומדות לדין מיוצגות בידי עורכי הדין פנחס רובין וארז הראל ממשרד גורניצקי ושות' ועו"ד נבות-תל צור ממשרד כספי ושות'; לוי מיוצג בידי עורכי הדין נוית נגב ורונן מנשה; מדר מיוצג בידי עורכי הדין ז'ק חן ועינת-בן משה; התובעים בתיק הם עורכי הדין יעל ענתות ועמית בכר מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).