תנובה מוכרת שני נכסים בנתניה בשווי 51 מיליון ש'

הנכס הראשון מניב דמי שכירות שנתיים בסך 600-700 אלף שקל, הנכס השני מניב שכירות של 2-2.2 מיליון שקל וקיימות בו זכויות בנייה עודפות לא מנוצלות

חברת תנובה מעמידה למכירה שני נכסי נדל"ן נוספים בשווי מוערך כולל של כ-51 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". שני הנכסים ממוקמים בנתניה.

הנכס הראשון ממוקם בפינת הרחובות שוהם וישראל זנגוויל, ושטחו כ-4.5 דונם. הוא משמש היום לסופרמרקט ולפעילות נוספת של סיטונאות לפירות וירקות, ומניב דמי שכירות שנתיים בסך 600-700 אלף שקל.

שוויו של נכס זה מוערך בכ-18 מיליון שקל, ונגזר בחלקו מזכויות הבנייה העתידיות. על השטח חלה תב"ע למגורים ולמסחר בהיקף של 155%. מספר הדירות והיקף שטחי המסחר ייקבעו לאחר אישור תוכנית שיגיש היזם שירכוש את השטח.

הנכס השני ממוקם ברחוב האורזים שבאזור התעשייה הישן של נתניה ושטחו 24.5 דונם המיועדים לתעשייה. היום מושכר הנכס למפעל לייצור תבניות קרטון לביצים, בבעלות חברה בינלאומית. דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס הם 2-2.2 מיליון שקל. שווי הנכס הוא כ-33 מיליון שקל וגם בו קיימות זכויות בנייה עודפות לא מנוצלות.

את תהליך המכירה של הנכסים מרכזים מנהל חטיבת הנדל"ן של תנובה, דוד פרחי, יו"ר ועדת הנדל"ן של תנובה ומנהל השקעות בכיר באייפקס, שי אבא, וכן עו"ד דיויד אמיד, שותף ומנהל במשרד ש. בירן ושות'.

העמדת נכסים אלה למכירה הינה חלק מהאסטרטגיה של תנובה להתמקד בעסקי הליבה ולמכור את כל הנדל"ן שלא משמש את החברה למטרות תפעוליות. נכסים בולטים נוספים בבעלות תנובה כוללים זכויות בנייה למגדלי מגורים ומשרדים בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בת"א, השוק הסיטונאי בצריפין, בתי קירור ומחסנים באזור התעשייה הר טוב הסמוך למחלף שער הגיא ושווקים סיטונאיים בחיפה ובבאר שבע.

החברה מימשה בדצמבר את השטח בו פעלה בעבר מחלבת החברה בחיפה תמורת 26 מיליון שקל. בת"א מכרה תנובה בשנה שעברה את מגרש המחלבה הסמוך למגדלי עזריאלי תמורת 565 מיליון שקל ולפני שנתיים מכרה יחד עם עיריית ת"א והסוחרים את שלב א' של מתחם השוק הסיטונאי תמורת 950 מיליון שקל בתוספת מרכיב האפסייד על מכירת הדירות. ברחובות היא מכרה ב-2011 זכויות באזור התעשייה תמורת כ-22 מיליון שקל.