פרוטרום: הרווח הנקי צמח לכ-13.5 מיליון דולר ברבעון 1

הכנסות פרוטרום ברבעון הסתכמו בכ-151.2 מיליון דולר, עלייה של כ-27.5% במונחי מטבע מקומי, לעומת הכנסות של 121 מיליון דולר ברבעון המקביל

פרוטרום, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת על הכנסות שיא ברבעון הראשון של שנת 2012, לאחר שחצתה את רף החצי מיליארד דולר בהכנסות לשנת 2011. החברה ממשיכה ליישם בהצלחה את אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה והשלימה 8 רכישות אסטרטגיות מוצלחות החל מתחילת שנת 2011, שלוש מתוכן במהלך הרבעון הראשון של 2012.

הכנסות פרוטרום ברבעון הסתכמו בכ-151.2 מיליון דולר, עלייה של כ-27.5% במונחי מטבע מקומי, לעומת הכנסות של 121 מיליון דולר ברבעון המקביל, השפעת שערי החליפין גרעה כ-2.6% מהמכירות בדולרים. שלוש הרכישות שבוצעו במהלך הרבעון הראשון של 2012 תרמו מיום השלמתן כ-31.4 מליון דולר.

הרווח הגולמי לרבעון עלה בכ-20.3% והגיע לשיא רבעוני של כ-54.9 מיליון דולר (רווחיות גולמית של 36.3%), לעומת כ-45.7 מיליון דולר (רווחיות גולמית של 37.7%) ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי ברבעון צמח ב-7.3% והגיע לשיא לרבעון הראשון של כ-17.8 מיליון דולר (כ-11.8% מהמכירות) לעומת כ-16.6 מיליון דולר ברבעון המקביל (כ-13.7% מהמכירות). הרווח הנקי לרבעון הראשון הגיע לשיא רבעוני של כ-13.5 מיליון דולר לעומת כ-13.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, סיכם ואמר כי "גם הרבעון המשכנו ליישם בהצלחה את אסטרטגית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית עם רכישות ורשמנו רבעון נוסף עם הכנסות שיא לחברה. שיא הושג גם ברווח הגולמי וברווח הנקי. לאחר שביצענו שבע רכישות בשנת 2007 ושלוש בשנת 2009, שכולן שולבו בהצלחה עם הפעילות הגלובלית של פרוטרום ותורמות הן לגידול במכירות והן לשיפור ברווח, המשכנו ליישם את אסטרטגיית הרכישות שלנו והשלמנו חמש רכישות אסטרטגיות בשנת 2011 ושלוש נוספות בתחילת שנת 2012. היקף הכנסותיהן של 8 הרכישות האחרונות שביצענו על בסיס נתוני 2010 עמד על כ-145 מליון דולר. הרכישות, שמלוא הערך שנפיק מהן עדיין לא משתקף בתוצאות פעילותנו, נמצאות בשלבי מיזוג מתקדמים, ותומכות בהמשך הרחבת והעמקת פריסתנו הגלובאלית תוך העמקת נוכחותנו גם בשווקים מפותחים וגם בשווקים מתפתחים הצומחים בקצב גבוה יחסית לממוצע העולמי, בהרחבת מאגר הלקוחות שלנו בעולם וסל המוצרים הייחודי שאנו מציעים ללקוחותינו".