ברלוסקוני: "התבדחתי - איטליה לא צריכה לעזוב את האירו"

ראש ממשלת איטליה לשעבר פרסם הבוקר הבהרה לגבי הדברים שכתב אתמול בעמוד הפייסבוק שלו לפיהם איטליה צריכה לעזוב את האירו ■ "זאת הייתה בדיחה - התקשורת לקחה אותה ברצינות"

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני עורר מהומה אתמול כשכתב בפרופיל הפייסבוק שלו ש"אם הבנק המרכזי האירופי לא יזרים כספים נוספים לשווקים - איטליה תצטרך להגיד צ'או לגוש האירו". האמירה הזאת של ברלוסקוני עוררה את זעמם של חלק מהאנשים בממשלה האיטלקית.

היום מסתבר, שלראש ממשלת איטליה יש חוש הומור לקוי במיוחד לאחר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הבהרה לפיה הדברים שנכתבו אתמול שלו היו בדיחה ותו לא. "מדובר בבדיחה - ובתקלה רצינית עבור על עיתונאי שחשב שמדובר בהצעה אמיתית שלי", כתב ברלוסקוני בפייסבוק שלו. ברלוסקוני אמר שהעיתונות לקחה את הדברים שהוא כתב "בחיוך ואירוניה" ברצינות יתרה.

ההבהרה שפרסם ברלוסקוני הייתה לאחר שההתבטאות שלו עוררה זעם בקרב בכירים בממשלה האיטלקית שטענו שברלוסקוני מנסה לחתור תחת ראש הממשלה האיטלקי מריו מונטי. העניין חמור במיוחד לאור העובדה שהמפלגה של מונטי הינה באחת משתי המפלגות הגדולות שתומכת בממשלת הטכנוקרט של מונטי שהחלה את דרכה בחודש נובמבר 2011.