סקיילקס מאשרת: במגעים למכירת השליטה להאצ'יסון

סקייקלס מאשרת את הדיווחים בעל המגעים למכירתה ■ אם תתקיים העסקה - תמכור סקיילקס את עסקי יבוא ושיווק מכשירי סמסונג לסאני ■ בן-דב ילווה לסאני 30 א' ש' (הסכום - לפי דיווח לבורסה) בכדי לפרוע את חובותיה לבנק לאומי

חברת סקיילקס של אילן בן דב, מאשרת הבוקר (א') את הדיווחים מאמש כי החברה מקיימת מגעים מתקדמים עם חברת האצ'יסון הסינית - לעסקה במסגרתה תרכוש האצ'יסון את השליטה בסקיילקס (ובעקיפין את השליטה בפרטנר) מסאני.

בנוסף, מדווחת החברה הבוקר לבורסה בת"א כי במקביל לעסקה זו, צפויה סאני לרכוש מסקיילקס את פעילותה ליבוא ושיווק מכשירי סמסונג בישראל - אולם, בסקיילקס מסתייגים ומבהירים: "למועד דיווח זה טרם נחתם הסכם מחייב, ואין וודאות כי ההסכם כאמור ייחתם".

בתוך כך, עדכנה הלילה סאני כי ביום חמישי האחרון אישר דירקטוריון החברה קבלת הלוואה מבן דב, בהיקף של 30 אלף שקל (הסכום - לפי הדיווח לבורסה), לטובת "כיסוי הוצאות שוטפות דחופות של החברה". זאת, לאחר הודעת בנק לאומי לחברה ב-24 במאי כי עליה לפעול מיידית להבטחת חובות החברה לבנק, ולא - החוב לבנק יועמד לפירעון מיידי וימומשו המניות המשועבדות לבנק.

סך יתרת האשראי שהעמיד הבנק לסאני עומד על כ-27.2 מיליון שקל וכנגד אשראי זה משועבדות לבנק 2,173,126 מניות של פרטנר בשווי 39.3 מיליון שקל (יחס של144.5% בטוחה לחוב).

אתמול, נזכיר, דווח כי המגעים בין סקיילקס וסאני להאצ'יסון מתנהלים מזה מספר ימים, כאשר בשבוע שעבר נפגש בן דוב ביחד עם עמיקם כהן ודן אלדר נציגי האצ'יסון בישראל במטרה לבחון אפשרויות שונות שיאפשרו לבן דוב להחזיר חוב בהיקף של 300 מיליון דולר.

כזכור האצ'יסון הלוותה את הסכום לבן דב כאשר קנה את החברה ממנה ב-2009. המשמעות של המהלך היא שבן דוב יאלץ לוותר על השליטה בפרטנר.

לפני כחודשיים וחצי עלו שמועות בשוק שהאצ'יסון מתכוונת לחזור לפרטנר בתור בעלת מניות בחברה, אולם אז הכחישו נציגי החברה בישראל את הדיווחים. השמועות אז דיברו על עסקה דומה שמדווח עליה כיום לפיה האצ'יסון תקבל נתח גדול ממניות פרטנר תמורת החוב של 300 מיליון הדולר שקיים לחובת בן דב ושמועד פרעונו מגיע בשנת 2014.