לקוחות קיקה שלא קיבלו סחורה - יקבלו אותה תמורת עוד 50%

ביהמ"ש: רוכשים שאינם מעוניינים לפעול על-פי הסדר זה יוכלו לתבוע את חלקם, כנושים רגילים, בתום מכירת החיסול של קיקה במסגרת הליך הפירוק

רוכשים שרכשו מוצרים מרשת הריהוט האוסטרית קיקה שקרסה, שילמו עליהם מחיר מלא אך לא קיבלו את הסחורה, יוכלו לקבל את המוצרים שרכשו, ככל שהם נמצאים בישראל, תמורת תשלום נוסף של 50% מהמחיר; רוכשים שאינם מעוניינים לפעול על-פי הסדר זה יוכלו לתבוע את חלקם, כנושים רגילים, בתום מכירת החיסול במסגרת ההליך בבית המשפט מקופת הפירוק - כך קבע היום (א') בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, אשר אישר את הצעת המפרקים בתיק, עורכי הדין אלון כהן ורון בר-ניר, לאותם רוכשים.

עוד נקבע כי כל רוכש שישלם את התוספת, יהיה רשאי להגיע למקום שבו נמצאת הסחורה ולקבל אותה ישירות, ולא להשתמש דווקא בשירותי ההובלה שמפעילים המפרקים הזמניים, אשר נטען לגביהם כי הם "בעייתיים".

סגן נשיא בית המשפט, השופט אילן שילה, ציין: "אינני רואה אפשרות, חרף הפגיעה באותם לקוחות ששילמו את התשלום, לאפשר להם לקבל את המוצרים ללא תשלום או בתשלום נמוך יותר, שהרי מדובר יהיה במקרה כזה בהעדפת נושים אסורה".

במהלך הדיון ציין עו"ד בר ניר כי במהלך 20 השעות שבהן הופעלה החנות בימים האחרונים לצורך מכירת החיסול, נמכרה סחורה בשווי 4.6 מיליון שקל.

לדבריו, במהלך סוף השבוע מילאו את החנות במלאי חדש, וזאת לאחר שבמסגרת יומיים וחצי של מכירות נגמרה כל הסחורה בחנות. ביומיים אלה ביקרו בחנות מעל 10,000 רוכשים לפי הנומראטור של המשטרה.

היום נפתחה החנות שוב בפיקוח של המשטרה, על מנת למנוע כניסה של יותר מדי לקוחות בבת-אחת ולהימנע מאסון שעלול להיגרם בעקבות זאת.

לדברי עו"ד בר-ניר, בסוף החודש בכוונת המפרקים להחזיר את החנות למשכיר, בגלל העלויות הכבדות, ועד אז יפוטרו כל העובדים ויימכרו כל המלאים.