ישראל מקוב: בן 73, עובד ב-3 עבודות - משתכר 2 מיליון שקל

אחת העבודות נוספה למקוב בשבוע שעבר: יו"ר ענקית התרופות ההודית סאן

ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע, עסוק. מאוד עסוק. בגיל 73, שש שנים לאחר שאמור היה לפרוש לפנסיה (לפחות לפי חוקי מדינת ישראל), מקוב עובד במלוא המרץ. במקום לבלות יותר זמן עם נכדיו או להשקיע בנטיעת עצים בביתו שבכרמי יוסף, מקוב עובד ב-3 עבודות, אחת מהן נוספה לו בשבוע שעבר: יו"ר ענקית התרופות ההודית סאן.

מקוב ייכנס לנעליו של דיליפ שנגווי, מייסד ומנכ"ל סאן, וסביר להניח כי ההיכרות רבת-השנים בין השניים סייעה למקוב לקבל את התפקיד היוקרתי. שנגווי, למי ששכח, השקיע בביולייט, "הבייבי" הנוכחי של מקוב, והוא בעל המניות הפרטי הגדול בחברה (17%). למקוב עצמו יש 12.1% מההון של ביולייט.

כהונתו כיו"ר סאן לבטח תעסיק את מקוב לא מעט, אך כפי שציינו בתחילת הדברים, זמנו הפנוי יתחלק מעתה והלאה בין 3 משרות עיקריות: יו"ר סאן, יו"ר ביולייט ויו"ר גיוון אימג'ינג. בין לבין, מקדיש מקוב חלק מזמנו לתפקידו כיו"ר Eltav, יצרנית מוניטור אלחוטי לשסתומי לב, ולתפקידים נוספים דוגמת חבר בחבר הנאמנים של הטכניון.

מקוב אינו היחיד כמובן שמכהן במקביל כיו"ר של מספר חברות ציבוריות. יעקב פרי, לשעבר מנכ"ל סלקום, עושה זאת במגל ובבנק המזרחי. פרי, נזכיר, "רק" בן 68.

טכניון או מכון ויצמן, 3 המשרות כיו"ר מהוות מקור הכנסה בלתי מבוטל עבור מקוב. כיו"ר ביולייט, חברת ביומד שנסחרת בשוק ההון המקומי לפי שווי של 8 מיליון דולר, מקבל מקוב שכר שנתי של 298 אלף שקל (לפי נתוני 2011), ואילו כיו"ר גיוון אימג'ינג, מפתחת הקפסולה לאבחון מחלות במעי הדק והגס, שנסחרת בשוק ההון האמריקני לפי שווי של 491 מיליון דולר, מקבל מקוב שכר שנתי של 828,339 שקל (שוב, לפי נתוני 2011). סאן, שנסחרת בבורסת הודו לפי שווי של 10.6 מיליארד דולר, לא פירטה מה יהיו עלויות שכרו של מקוב, אך סביר להניח כי אלו תהיינה מפנקות.

כך, בגיל 73, ומבלי לצאת לפנסיה, משתכר מקוב לפחות 2 מיליון שקל מדי שנה - שכר נאה למדי.

אז נכון, השכר הזה לא יהפוך את מקוב למיליונר כבד מכפי שהוא כעת. מקוב היה איש אמיד לפני שהצטרף לטבע, והפך אמיד עוד יותר אחרי שפרש ממנה. אך עדיין, תוספת הכנסה של 2 מיליון שקל בשנה לא הזיקה לאף אחד.