הבורסה ננעלה בעליות: מניות פרטנר וסלקום עלו 6%

ברקע: בורסות אירופה במגמה מעורבת, החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים ביציבות ■ עליות באג"חים מסוג "שחר" - התשואה ל-10 שנים יורדת ל-4.8%

יום המסחר בבורסה (ב') ננעל היום בעליות קלות, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט. גם היום המשיכו המשקיעים לעקוב אחר ההתפתחויות באירופה מתוך חשש כי הודעות דרמטיות שם עשויות לטלטל את השוק המקומי. נציין כי שוק האג"ח הממשלתי ממשיך לרכז ביקושים כחלק מה"בריחה לאזורים מוגנים" - תשואה על אג"ח שקלית ל-10 שנים יורדת ל-4.8% בלבד והתשואה על אג"ח שקלית בעלת מח"מ של 5 שנים יורדת לכ-3.35%.

קפריסין עלולה להיות המדינה הבאה שתבקש סיוע חיצוני ממוסדות האיחוד האירופי, עניין שיהפוך אותה למדינה הרביעית (אחרי יוון, אירלנד ופורטוגל) שתחולץ על ידי מדינות גוש האירו וקרן המטבע העולמית, כך עולה מדיווחים שונים ב"וול סטריט ג'ורנל" וב"פיננשל טיימס". ממשלת קפריסין עלולה לבקש סיוע ממוסדות האיחוד האירופי כבר בחודש הקרוב, זאת כדי שתוכל להזרים הון למערכת הבנקאות הקורסת שלה - שנפגעה קשות מגלי ההדף של המשבר היווני, כך אמר פאניקוס דמטריאדס, יו"ר הבנק המרכזי של קפריסין ל"פיינשל טיימס".

אתמול הסתיים המסחר בבורסה בירידות חדות, לאחר שמן הפתיחה נרשמו ירידות שערים בולטות על רקע נתוני התעסוקה ושיעור האבטלה המאכזבים שפורסמו בסוף השבוע בארצות הברית וברחבי אירופה וגוש האירו שהובילו את וול סטריט לרשום ביום שישי את יום המסחר הגרוע ביותר מאז תחילת השנה. דירוג האשראי של איטליה ויוון הורד במהלך סוף השבוע על ידי שתי סוכנות דירוג אשראי שונות. המחזור הסתכם בכ-832 מיליון שקל.

מקדימים אספקת גז טבעי מפינקלס

נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר מקדימות את הזרמת הגז הטבעי ממאגרי נועה ופינקלס, הסמוכים לקידוחי "ים תטיס" מול אשקלון. השותפות דיווחו לבורסה כי לוח הזמנים הצפוי להשלמת פיתוח מאגרי הלויין ותחילת הזרמת גז טבעי מהם הוקדם לחודש יוני. ל"גלובס" נודע כי בתוך שבוע עד 10 ימים תתחיל ההזרמה לחברת החשמל, לעומת המועד המקורי שהיה חודש יולי השנה.

מניות התקשורת המשיכו לרכז עניין רב. נציין את סלקום , בזק , הוט ופרטנר . אתמול דיווחנו על לחצים כבדים של מפעילי הסלולר הווירטואליים על משרד התקשורת והשר העומד בראשו, משה כחלון, להתערבות אקטיבית במחירים בשוק הסלולר. ל"גלובס" נודע כי ביום חמישי האחרון הגיע רמי לוי לפגישה עם כחלון וביקש ממנו להתערב במחירים. אחריו הגיעו לפגישה עם הנהלת המשרד נציגי הום סלולר, שביקשו גם הם סיוע. המפעילים הווירטואליים הציגו בפני המשרד תמונת מצב קשה ביותר, ואף אמרו שאם הוא לא יתערב ויוריד את מחירי השימוש שהם משלמים למפעילים הוותיקים לצורך שימוש בתשתיותיהם - הם לא ישרדו.

היום לא חודש המסחר במניות סאני וסקיילקס . סקיילקס, החברה האם של פרטנר, דיווחה הבוקר לבורסה כי היא נמצאת במו"מ מתקדם מול האצ'יסון. על פי הדיווח, מניות סאני בסקיילקס יימכרו להאצ'יסון, במהלך שיבטיח את אגרות החוב של סאני.

הישג לטבע : ממחקר שהתפרסם אתמול בכנס שעסק בתחום האונקולוגיה בשיקגו עולה שתרופת ה"טרינדה" (Treanda) שלה אפקטיבית יותר בעיכוב התפתחות גידולים שפוגעים במערכת החיסונית אצל בני אדם מאשר טיפולים קונבינציונלים, ועם פחות תופעות לוואי. על פי תוצאות המחקר שהתפרסם, חולים בסרטן הלמפומה שנטלו את תרופה ה"טרינדה" יחד עם תרופת ה"רטוקסן" של חברת רוש חייו בממוצע 3 שנים יותר מאשר חולים שטופלו בעזרת כימותרפיה עם תרופת ה"רטוקסן".

כ-600 עובדים של נייר חדרה משביתים החל מהבוקר את המפעל המרכזי. כך נודע ל"גלובס". העובדים סגרו את המכונות כבר בשעות הלילה, שלושה שבועות לאחר שהכריזו סכסוך עבודה.

לאחר שפרסמה ביום חמישי האחרון את דוח הרזרבות והמשאבים המותנים בשדה "מגד" שהוכן על ידי NSAI, מעדכנת שותפות חיפושי הנפט גבעות כי תקיים היום בשעה 16:30 שיחת ועידה אינטרנטית, בה תוצג מצגת בעניין הדוח. על פי הדיווח של גבעות לבורסה, המצגת תועבר בליווי הסברים של גיאולוג השותפות טוביה לוסקין.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]