אדרעי מאיימת בסכסוך עבודה ברכבת: "ההנהלה מפירה הסכם"

מוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות": יו"ר ועד עובדי הרכבת שלחה מכתב חריף להנהלה, בו היא מאשימה אותם בהפרת הסכמים והעסקת עובדי מיקור חוץ בתפקידים מרכזיים

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, שלחה אתמול (א') מכתב חריף להנהלת הרכבת, בו היא מאשימה אותה באי-עמידה בהסכמים עם העובדים ומאיימת שוב בסכסוך עבודה - כך מפרסם הבוקר (ב') מוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות".

על-פי הדיווח, אדרעי מאשימה את ההנהלה בהפרת הסכמים הנוגעים ללב-ליבו של הסכסוך הקודם, שהשבית את הרכבת לפני מספר חודשים - העסקת עובדי מיקור חוץ. אדרעי טוענת כי ההנהלה מעסיקה עובדי חוץ גם בתפקידים מרכזיים ברכבת, בניגוד מוחלט למה שהוסכם: להעסיקם רק בתפקידים נלווים.

אדרעי טוענת עוד כי ההנהלה שילמה מאות אלפי שקלים לחברה חיצונית להעסקת ממונה הדרכה כאשר בפועל עובדי הרכבת יכלו לבצע את העבודה בעלויות נמוכות יותר. עוד היא טוענת כי ההנהלה מבקשת לסלק את מנהל בית-הספר להדרכה של הרכבת, למרות שנותרה לו עוד חצי שנת עבודה.

הנהלת הרכבת ציינה כי "החברה רואה חשיבות רבה לנושא ההדרכה ולא תתפשר על איכות העובדים בתחום זה.. המשרות פורסמו במכרזים פנימיים, ומכיוון שאף עובד לא הגיש את מועמדותו, ייצאו המשרות למכרזים חיצוניים".