רשות ההגבלים הגישה כתב אישום נגד איגוד שמאי הביטוח

עפ"י כתב האישום, איגוד שמאי הביטוח ויו"ר האיגוד המליצו לחברי ענף הרכב באיגוד על קו פעולה בנוגע לשכר-הטרחה שעליהם לגבות על עבודת שמאות לרכב

רשות ההגבלים העסקיים הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד איגוד שמאי הביטוח בישראל ונגד יו"ר האיגוד, עזרא שוהם.

ההחלטה על הגשת כתב האישום באה בעקבות חקירה שניהלה רשות ההגבלים העסקיים ביחס לחשדות לעבירות על חוק ההגבלים העסקיים שבוצעו על-ידי האיגוד ונושאי משרה בו.

על-פי כתב האישום, במהלך חודש יולי 2008 פנה יו"ר האיגוד עזרא שוהם לחברי ענף הרכב באיגוד באיגרת, במסגרתה המליץ בפניהם על קו פעולה לפיו יקבעו את שכר-טרחתם בהתבסס על הנתונים שפורטו באיגרת, שכללו בין היתר עלות ממוצעת להפקת חוות-דעת שמאי, זמן השקעה ממוצע בהכנת חוות-דעת שמאי ועלות שעת עבודה של שמאי רכב.

בנוסף, לאחר שימועים שנערכו לאיגוד ולנושאי משרה בו, הוחלט שלא לכלול אישום בגין איגרת שנשלחה לחברי ענף הרכב בחודש פברואר 2009 ועסקה במכרז משרד הביטחון לקבלת שירותי שמאות רכב.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד אבי גרוסמן מהמחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים.

"שיהוי בלתי סביר"

עו"ד דרור מתתיהו ממשרד דולן-דמארי-מתתיהו, המייצג את איגוד השמאים ואת יו"ר האיגוד, מסר בתגובה: "אני מברך על כך שהרשות קיבלה את טענותינו בשימוע והשכילה למחוק את האישום המרכזי מכתב האישום. יחד עם זאת, ראוי היה שתעשה כן גם לגבי האישום האחר.

"התנהלות הרשות עד כה בתיק זה היתה בלתי תקינה, בלשון המעטה, והתאפיינה בין היתר בשיהוי בלתי סביר ובזגזוג בלתי מוסבר, אשר הסבו לאיגוד ולעומד בראשו נזקים כבדים ביותר.

"אני מעריך כי ההליך המשפטי יסתיים בהכרעה מזכה ובקביעה כי לא נפל כל פסול או פגם בפעולותיהם של שוהם והאיגוד".