הדולר היציג התחזק קלות; "המטבע ייחלש בטווח הארוך"

שערו היציג של הדולר נקבע על 3.896 שקלים והאירו נותר יציב על 4.84 שקלים ■ מדינות ה-G20 מפעילות לחץ על גרמניה להגביר את ההוצאות שלה

הדולר נסחר היום (ג') תוך החלשות מול השקל בשעות הבוקר אולם מאוחר יותר התהפכה המגמה והדולר היציג התחזק ב-0.1% לרמה של 3.896 שקלים. האירו נותר יציב על 4.84 שקלים.

בעולם, האירו נסחר בהחלשות אל מול הדולר סביב רמה של 1.244 דולר לאירו.

משרד האוצר דיווח היום כי בחודש מאי היה לממשלה גירעון של כ-900 מיליון שקל בפעילותה התקציבית. בפעילות מקומית היה לממשלה גירעון של כ-800 מיליון שקל ובפעילותה בחו"ל גירעון של כ-100 מיליון שקל. בינואר - מאי השנה הסתכם הגירעון הממשלתי בסך של 4.5 מיליארד שקל לעומת גירעון של כ-900 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

"האירו צפוי בקיץ הקרוב להיחלש אל עבר 4.6 שקלים לאירו ולרמה של 1.18 דולר לאירו. השוק כבר מתמחר את יציאתה של יוון מגוש האירו, אך פירוק כללי של גוש האירו אינו תסריט הגיוני בשל העלויות הגבוהות של הוצאת מדינות מהגוש. כעת, שאלת יציבותה של ספרד ומדינות נוספות כמו קפריסין הם הדברים שעשויים להוביל לשינוי בשוק המט"ח", כך אמרה ורד יצחקי, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים.

יצחקי התייחסה גם למצב שבו הדולר יתחזק לרמה של 4 שקלים. "אנו צפויים לראות מימושים רבים לאחזקות דולריות ברגע שהדולר יתקרב לרמה הפסיכולוגית של 4 שקלים, דבר שצפוי לבלום את המשך מגמת התחזקות הדולר", כתבה יצחקי בסקירה שלה. "רמת הקיצון שנוכל לראות למטבע האמריקני בישראל עשויה להיות ב-3.96 שקלים, אך זו תהיה נקודתית בלבד. בטווח הארוך, אנו מעריכים כי המגמה לא תשתנה וכי הדולר ייחלש אל מול השקל".

מדינות ה-G20 צפויות ללחוץ על גרמניה להגביר את ההוצאות שלה בזמן שגוש האירו מנסה לעודד את הכלכלות החזקות בו להגביר את ההוצאות שלהם על מנת לתמוך בכלכלה העולמית, כך מסר היום גורם רשמי של ה-G20 לסוכנות הידיעות "רויטרס". אותו גורם אמר שעל המדינות שמצבן הכלכלי הוא טוב לעזור לתהליך ההתאוששות בעולם על ידי הגברת ההוצאות שלהם.

סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה אתמול שיש סיכוי של 1 ל-3 שיוון תיאלץ להודיע על פרישה מגוש האירו בחודשים הקרובים. הדברים של S&P מצטרפים לאין ספור תחזיות שפורסמו בתקופה האחרונה שהעריכו כי יוון תודיע על פרישה מגוש האירו אחרי הבחירות הכלליות החוזרות שיתקיימו במדינה ב-17 ביוני.

באירופה יתפרסמו היום מספר נתוני מאקרו משמעותיים שעלולים להשפיע על המסחר במט"ח. בין הנתונים החשובים ניתן למצוא את מדד מנהלי הרכש בגרמניה כמו גם של גוש האירו לחודש מאי וגם נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אפריל של גוש האירו. בארה"ב, יתפרסם היום מדד מנהלי הרכש לחודש מאי והוא צפוי להצביע על שיפור קל לעומת החודש הקודם.

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח]