צפו: כל "המספרים המפחידים" של כלכלת אירופה

השוק האירופי נכנס לקראת הקיץ לתקופה מדאיגה במיוחד ■ היום מפרסמת סוכנות CNBC מספר נתונים מטרידים על מצבו של גוש האירו, שכדאי שתכירו

השוק האירופי נכנס לקראת הקיץ לתקופה מדאיגה במיוחד. החשש מקריסת המערכת הבנקאית בספרד, בגינו מבקשת המדינה סיוע חיצוני, והדאגות כי יוון תיאלץ לעזוב את גוש האירו אחרי הבחירות לפרלמנט במדינה ב-17 ביוני - מעלים את החשש כי משבר החוב ביבשת רחוק מלהסתיים.

בעוד כלכלנים ומשקיעים רבים מקווים כי הבנק המרכזי האירופי יפעל באקטיביות יתרה כדי לרסן את התפשטות המשבר (על ידי הורדת ריבית או לחלופין רכישות אג"ח, למשל), מפרסמים היום (ג') ב-CNBC מספר נתונים מטרידים על מצבו של גוש האירו, בעת הנוכחית.

970 - מספר הימים שעברו מאז פרוץ משבר החוב באירופה.

16, 24 ו-34 - מספר הימים שיוון, אירלנד ופורטוגל החזיקו מעמד (בהתאמה) לפני שביקשו חילוץ חיצוני, מהרגע בו מרווחי התשואות בין האג"ח הממשלתיות של המדינות ל-10 שנים לבין האג"ח הגרמניות, חצו את רף ה-5%.

31.7 מיליארד אירו (39.1 מיליארד דולר) - הירידה בהיקף ההפקדות בבנקים ביוון בתקופה שבין אפריל 2011 לאפריל 2012 (צניחה של 15.6% בשיעור שנתי).

103.8 מיליארד אירו - הירידה בהיקף ההפקדות בספרד בתקופה שבין אפריל 2011 לאפריל 2012 (ירידה של 6% בשיעור שנתי).

97 מיליארד אירו - כמות ההון שעזבה את ספרד ברבעון הראשון של השנה, כך לפי נתוני הבנק המרכזי במדינה.

23.5 מיליארד אירו - היקף הסיוע הממשלתי שקיבל Bankia, הבנק השלישי בהיקף נכסיו במדינה, מאז הכריזה ממשלת ספרד בפברואר השנה כי לא תעניק סיוע נוסף לבנקים במדינה.

62% - הצניחה במדד IBEX35 (המרכזי בבורסה במדריד) מאז נובמבר 2007.

5 - כמות המדינות בגוש האירו בהם התבצע חילופי שלטון ב-18 החודשים האחרונים (אירלנד, פורטוגל, ספרד, איטליה וצרפת).