גרי שילינג: "ה-S&P יצנח בכ-37% ל-800 נקודות השנה"

האנליסט שמוכר יותר בתור זה שחזה את קריסת שוק הדיור בארה"ב יוצא בתחזית קודרת במיוחד לגבי שוק המניות ולגבי שוק הדיור ■ שילינג: "לראשונה מאז 1937 אנשים הבינו כי מחירי הדיור יכולים גם לרדת"

הסנטימנט השלילי שורר בבורסות העולם והמדדים המרכזיים בוול סטריט כבר הספיקו למחוק את מרבית העליות שרשמו בתחילת השנה, תוך שהם "מעוררים" את כל האנליסטים הדובים ורואי השחורות. מבין האנליסטים ה"דובים" שהשמיעו קולם באחרונה, בולט במיוחד אנליסט המניות גרי שילינג, שיוצא היום (ג') בתחזית קודרת במיוחד, במרכזה הוא טוען כי מדד ה-S&P 500 יצנח לרמה של 800 נקודות.

שילינג, שמוכר יותר בתור האנליסט שחזה את משבר הסאב-פריים ב-2008, התראיין היום ל"בלומברג" ויצא בסבב חדש של תחזיות דוביות, בכל הנוגע למשבר החוב האירופי, שוק הדיור וכלכלת ארה"ב. אולם, מבין כל תחזיותיו של שילינג, הקודרת ביותר היא התחזית שלו לגבי שוק המניות.

האנליסט ה"דובי" מאמין כי מדד ה-S&P 500 יצנח לרמה של 800 נקודות עוד השנה. שילינג מבסס את התחזית שלו על הערכותיו לפיהן הרווח התפעולי של ה-S&P 500 יהיה 80 דולר, ואילו מכפיל הרווח של המניות במדד יהיה 10.

"עדיין, חשוב לבחון גם את חצי הכוס המלאה", אומר שילינג. "מדובר בירידה של 'רק' 36% מהרמה שבה נסחר המדד כיום וכ-43% מהשיא של המדד באפריל".

התחזית של שילינג לגבי שוק הדיור בארה"ב אינה יותר טובה, והוא טוען כי רק בעוד 4 שנים השווקים ייספגו את ההיצע הגבוה של הבתים, וכי "הציבור האמריקני הגיע סוף סוף להבנה מסוימת בנוגע לשוק הדיור, שתשנה את ההשקפה שלו על הבעלות הפרטית על בתים ודירות בעתיד. אנשים הבינו סוף סוף, בפעם הראשונה מאז 1937, שמחירי הבתים יכולים גם לצנוח".

שילינג טוען כי יש לעקוב אחר ביצועי החברות ברבעונים הבאים וטוען כי "הבנקים הגדולים והממשלה אינם מעוניינים בעוד צונאמי של עיקולי בתים".