הנציבות האירופית הציגה תוכנית חדשה למערכת הבנקאות

על פי התוכנית החדשה שיתוף הפעולה בין המדינות השונות יתגבר, וההפסדים מקריסת בנק ביבשת יוטלו על מחזיקי האג"ח ■ התוכנית צפוייה להיכנס לתוקף ב-2015

הנציבות האירופית חשפה היום (ד') את התוכנית שלה לקראת איחוד הדוק יותר של מערכת הבנקאות האירופית. התוכנית נותנת לרשויות סמכויות נרחבות יותר לטיפול בבנקים קורסים ביבשת, ובכך נענתה הנציבות לקריאות של הבנק המרכזי האירופי וגופים נוספים לאחדות בנקאית בגוש האירו שלפי דעתם תציל את גוש האירו.

על פי התוכנית שהוצגה היום התיאום בין המדינות יתהדק, והיא תתן סמכויות לרשויות להטיל את ההפסדים של קריסת בנק מסויים על מחזיקי האג"ח שלו, וזאת על מנת למנוע את הבלגן שהתרחש בארצות הברית מיד אחרי הקריסה של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בשנת 2008.

על פי המסתמן, ספרד לא תוכל להנות מהתוכנית החדשה שכן היא צפויה להיכנס לתוקף רק בשנת 2015 בעוד שספרד נמצאת כעת בשיא המשבר במערכת הבנקאות שלה וכבר אתמול הביע שר התקציב של המדינה על כך שהמדינה מתכוונת לפנות לגופים בינלאומיים על מנת לעזור לה למנוע קריסה של אחד הבנקים הגדולים במדינה.

"התוכנית של הנציבות האירופית יכולה להיות טובה לעתיד, אבל היא לא תוכל לטפל במשבר שאנחנו נמצאים בו כעת", אמרה שרון באוולס, יושבת ראש הוועדה לענייני כלכלה ופיננסים של הפרלמנט האירופי. "בטווח הקצר אנחנו צריכים צעדים נוספים על מנת לפתור את המשבר".