סגנית יו"ר ה'פד' רומזת: הרחבה כמותית שלישית בדרך

ז'נט יילן מצטרפת להתבטאויות בונות האמון של יו"ר ה-ECB מריו דרגי ובכירים נוספים ב'פד' ■ אמרה אמש: "כלכלת ארה"ב עדיין פגיעה - יש מקום להתאמת מדיניות על ידי ה'פד'"

השווקים מגיבים מאתמול בצהרים בראלי אדיר לנאומו אמש של יו"ר הבנק האירופי, מריו דרגי, שהתחייב לתמוך בבנקים ביבשת עד ינואר 2013 לפחות - ובפדרל ריזרב ראו כי טוב, כאשר בכירים בבנק המרכזי בארה"ב הצטרפו לגל ההתבטאויות בונות האמון ורמזו בדבר האפשרות כי ה'פד' ישיק מהלך הרחבה כמותית שלישית, בזמן הקרוב.

למרות התבטאויות ברורות של ראשי שלוחות ה'פד' ג'ון וויליאמס (סן פרנסיסקו) ודניס לוקהארט (אטלנטה) אתמול כי הבנק המרכזי נכון לפעולות נוספות, הייתה זאת סגנית יו"ר ה'פד' ז'נט יילן, שריכזה את רוב תשומת הלב. יילן ציינה כי ההאטה בשוק העבודה ושוקי ההון המקרטעים מצביעים על כך שכלכלת ארה"ב "עדיין פגיעה" ורמזה, בעדינות יש לומר, על האפשרות להקלה כמותית נוספת.

"יש מקום להתאמת מדיניות על ידי ה'פד' בראי המצב הכלכלי", דברי יילן מאמש. "זה נכון גם בכל הקשור למניעת טלטלות עתידיות בכלכלה, כיוון שאם הכלכלה תיכנס למעגל הידרדרות שלילי, יהיה קשה מאד לצאת ממנו".

גם יו"ר ה'פד' ברננקי התייחס בתקופה האחרונה על האפשרות כי הבנק המרכזי ירכוש אג"ח, וציין כי הדבר תלוי בהתפתחויות השונות במשק. בשוק, מנגד, מקווים מזה תקופה ארוכה למהלך רכישות אג"ח על ידי ה'פד' כדי לתמוך בכלכלה, בעוד דיווחים בסוכנויות הזרות גורסים כי תוכנית רכישות שלישית שכזו (QE3) תתמקד בעיקר ברכישת אג"ח מגובות-משכנתאות.