כחלון: "לא חשבנו שמחירי הסלולר יירדו ל-89 ש' - הפתעה משמחת"

צפו בחגי גולן, עורך "גלובס", מראיין את שר התקשורת ■ כחלון מעריך: "מחירי הסלולר יעלו ל-120-130 שקל לחודש" ■ "הוט ו-yes צריכות להפסיק לשווק לנו 100 ערוצים, ממילא אין מישהו שרואה יותר מ-20 ערוצים"

שר התקשורת משה כחלון מודה היום (ה') בראיון לתוכנית "בארבע עיניים" עם חגי גולן, כי לא ציפה להוזלה כה משמעותית בתעריפי הסלולר.

"דבר אחד היינו בטוחים בתחילת הרפורמה, שהמצב שהיה אז לא יכול היה להימשך. גם המחירים הגבוהים וגם הקנסות. אבל לומר לך שלקבל ב-89 שקל, לדבר ללא הגבלה - לא חשבנו על זה. חשבנו על 150 שקל, 170 שקל... אבל הפתעות טובות הן תמיד משמחות", אמר כחלון.

כחלון מעריך כי מחירי הסלולר לא יישארו ברמה כה נמוכה, אלא יעלו לאזור ה-120-130 שקל לחודש בחבילות "הכל כלול": "אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע למצב של איזון. בא נאמר שלא 89 שקל וגם לא 400 שקל. איזון של 120-130 שקל. אני לא אוהב לנקוב במספרים. אבל לדעתי אלה פחות או יותר יכולים להיות המספרים".

בהמשך פירט כחלון את תוכניותיו לעתיד, כשכמובן היעד הבא שלו הוא הורדת מחירי הטלוויזיה: "אנחנו מתכוונים לבצע שתי פעולות; פעם אחת, לנסות ולהעביר חבילה צרה בחוק. אם הם לא יגישו חבילה צרה מרצון, אנחנו נעשה את זה בחקיקה. הדבר השני הוא להכניס מתחרים נוספים, IPTV, כפי שאמרתי לחברות סלקום ופרטנר שיוכלו למכור טלוויזיה דרך האינטרנט. בצרפת לדעתי מעל 60% מהטלוויזיה היא IPTV ולא בערוצים המסחריים כמו yes והוט. זו התחרות ולדעתי היא גם תוכיח את עצמה.

"אף אחד מאיתנו לא צריך את 100 ערוצים. יכולים לתת לנו 20 ערוצים, 22 ערוצים, מה שאנחנו משתמשים, או משתמשים יותר. כשאני משלם על 100 ערוצים ולא משתמש בהם, זה כמו לשלם על עגלת קניות עם מיליון מוצרים ואני בכלל משתמש רק בארבעה".

צפו בראיון המלא עם כחלון הכולל התייחסות לאילן בן דב ומכירת פרטנר, התחרות בשוק התקשורת, תקציב המדינה ועוד.